Novıy Arbat 11 numarada açılan yeni Stars Coffee’nin sahipleri Rus restoratör Anton Pinskiy ve rapçi Timati (Timur Yunusov), yeni kahveci markasının Rusya’da 130 şubesi olacağını söyledi.
Söz konusu şubelerin bazılarında suşi gibi yiyeceklerin yanında akollü içecek de satışa sunulacak.
Starbucks’ın yerini alan kahvecinin sahipleri, logo seçimi sırasında Rusya’nın sembolleri ayı ve matruşka gibi seçenekleri eleyip başında geleneksel Rus aksesuarlarından birisi olan kokoşnik bulunan bir kadın yer almasına karar verdi.
Böylelikle Starbucks logosundaki denizkızının yerini geleneksel baş aksesuarıyla bir Rus kadını aldı.
Starbucsks, pek çok yabancı marka gibi Rusya’nın Ukrayna'daki askeri harekatını gerekçe gösterip ülkedeki faaliyetlerini mart ayında durdurmuştu. Şirket, mayıs ayında da Rusya pazarından tamamen çekilme kararı aldığını duyurdu.
Starbucks’tan geri kalan kahvecileri, restoratör Pinskiy ile rapçi Timati satın aldı. Satın alma anlaşması temmuz sonunda neticelendirdi fakat anlaşmanın değeri konusunda taraflarca bir açıklama yapılmadı.
Bardakların üzerine müşteri ismi yazılmaya devam edecek
Pinskiy, markalarının adı konusunda Starbucks’a oldukça yakın bir isim seçmek istedikleri için Stars Coffee’de karar kıldıklarını belirtti. Pinskiy'e göre yeni kahvecinin çalışanları sipariş alırken müşterilerin isimlerini bardakların üstüne yazmaya devam edecek.
‘Frappuccino’nun yerini ‘frappuccito’ aldı
Öte yandan içeceklerin içeriği ve tariflerinin, satın alma anlaşmasına dahil edilmediği kaydedildi. Bu da Stars Coffee’nin kendi içecek isim ve reçetelerini oluşturmak zorunda kaldığı anlamına geliyor. Yeni kahvecinin menüsünde, Starbucks’ın ‘frappuccino’sunun yerine ‘frappuccito’ isimli bir içeceğin yeri aldığı görülüyor.
Starbucks’ın Rusya’dan çekilmesi ardından yerini dolduracak bu yeni kahvecinin açılması, Rusya’da kapanan bir dizi McDonald’s restoranının Vkusno i Toçka (Nefis, işte bu kadar) ismiyle yeniden açılmalarını izliyor.