ABD'nin Los Angeles şehrinde açılacak ilk ‘Amazon Style’ mağazası, 3 bin metrekareden az alan kaplayarak geleneksel giyim mağazalarından daha küçük olacak. Amazon'un Twitter'da paylaştığı promosyon videosuna göre bunu bir dizi avantaj sunarak telafi edecek.
Yapay zeka eşliğinde
Mağazaya giden müşterilere Amazon Go'daki gibi bir yapay zeka eşlik edecek. Müşteriler, Amazon'un mobil uygulamasıyla beğendikleri herhangi bir ürünün QR kodunu tarayarak renk ve boyut seçeneklerini inceleyip arzuladıklarını tercih edecek.
Giysilerin çoğu mağazanın arka tarafında tutulacak ve satış katında her giysiden yalnızca bir numune bulunacak.
Uygulama talimatıyla soyunma odasına girilip çıkılacak
Giysileri denemek isteyen müşteriler, hep uygulamayı kullanmak yoluyla soyunma odası için sanal kuyruğa girecek, hazır olduklarında soyunma odasının kapısını açtıracak ve seçtikleri kıyafetleri paket ettirecek.
Dokunmatik ekranlı soyunma odasına istenen her şey gelecek
'Sihirli dolap' denilen soyunma odası, ortalama çok daha büyük olacak. Dokunmatik ekranı sayesinde müşteri daha fazla ürün talep edebilecek. İlave ürünler doğrudan iki taraflı bir dolaba teslim edilerek müşterinin deneme süreci asla kesintiye uğratılmayacak.
Kombinleri yapacak, profili çıkaracak
Aynı zamanda sanal moda danışmanı görevi görecek dokunmatik ekran, seçilen giysilere eşlik edebilecek ürünler sunacak ve tavsiyeleri kişiselleştirmek için her müşterinin taradığı giysilerin Amazon Shopping uygulamasında kaydını tutacak.
'Müşteri deneyimini önemli ölçüde iyileştirmek için'
Amazon’un İdari Direktörü Simoina Vasen, ‘Amazon Style’ mağaza konsepti hakkında bilgi verirken, 'müşteri deneyimini önemli ölçüde iyileştirebileceklerini düşündükleri için fiziksel perakende işine girdiklerini' belirtti.
Amazon açıklamasında "Müşterilerin harika görünümler bulmasına yardımcı olmaya odaklanan bir alışveriş deneyimi tasarlamayı takıntı haline getirdik ve bu bizi Amazon Style'ı yaratmaya yöneltti. Keşfe ilham veren ve amazon.com'da alışverişin en iyilerini, mükemmel bir uyum sağlamak için öğelere dokunma ve deneme avantajıyla birleştiren bir alışveriş deneyimi sunmaktan dolayı çok heyecanlıyız" denildi.
Amazon, yeni mağazasında yüzlerce tanınmış markayı sunacağını duyurdu, ama bunların hangileri olduğunu açıklamadı. Mağazanın kapılarının moda tutkunları için açılacağı tarih de henüz belli değil.
Amerika'nın en büyük moda perakendecisi
Amazon'un 31 Aralık 2020 itibariyle Kuzey Amerika'da 611 fiziksel mağazası vardı, ancak bunların hiçbiri özel olarak giyim mağazası değildi. E-ticaret devi, 2002 yılında çevrimiçi kıyafet satmaya başladığından beri Amerika'nın en büyük moda perakendecisi haline geldi.
Diğer devler de uygulama kullanıyor
Bu arada interaktif alışveriş teknolojisi, giyim mağazaları için tamamen yeni bir konsept değil. Örneğin Nike mağazaları, Nike uygulaması üyelerinin alışveriş yaparken ayakkabı ve giysi denemesi için üzerlerindeki kodları taramasına imkan tanıyor. Reformation ve American Eagle gibi giyim markaları, farklı yardımcı seçenekler de sunuyor. Ancak şimdiki halde Amazon hepsini birleştirmiş görünüyor.