YAŞAM

Zuckerberg 'güneş kremi hadisesini' anlattı: Gizlenmek için yaptım

Facebook kurucusu Zuckerberg sörf yaparken çok fazla güneş kremi sürdüğü için yüzünün bembeyaz göründüğü ve sosyal medyaya malzeme veren fotoğrafıyla ilgili konuştu. Güneş kremini kamuflaj aracı olarak kullandığını itiraf eden Zuckerberg görünüşe göre bu yöntemle pek başarılı olamadı.
Sitede oku

Facebook kurucusu ve CEO'su Mark Zuckerberg, Temmuz 2020'de Hawaii'de sörf tahtası üstünde kapüşonlu tişört giydiği ve yüzünü güneş kremine buladığı, bu sebeple o dönem çok konuşulan görüntüsüyle ilgili yeni bir açıklama yaptı.

Satın aldığı Instagram'ın yöneticisi Adam Mosseri'nin canlı yayınına katılan Zuckerberg, beyaz tenli olduğu için yüzerken veya su sporları yaparken bolca güneş kremi sürdüğünü anlattı. Zuckerberg krem miktarını bu denli abartmasının bir diğer nedeninin ise kendisini takip eden fotoğrafçıdan gizlenmeye çalışmak olduğunu söyledi.

Zuckerberg'in başvurduğu bu yöntem başarılı olmadı ki fotoğraflarının çekilmesine engel olamadı. Ancak Zuckerberg sosyal medyada kendisiyle ilgili yapılan komik paylaşımlardan hoşnutsuz olmadığını, internet ahalisini güldürdüğü için mutlu olduğunu da ekledi.

​Zuckerberg daha önce de BuzzFeed News ve The Verge siteleriyle yaptığı toplantıda da aynı meseleye değinmiş, "Haddinden fazla güneş kremi sürdüğüm için özür dilemeyeceğim. Güneş kremi bence faydalı, bu fikrimin arkasındayım" diyerek savunmaya geçmişti.

Instagram, içerik üreticilerinin daha fazla kazanmasını sağlayacak özellikler getiriyor 

Instagram'da veri ihlali: Ayda 1 milyon Instagram kullanıcı bilgisi dev şirketlere pazarlandı
Bununla birlikte Zuckerberg ve Mosseri canlı yayında daha ciddi konulara da değindi, içerik üreticilerinin daha fazla gelir elde etmesini sağlayacak birtakım yeni özellikler üzerine çalıştıklarını duyurdu. Mosseri, markaların doğrudan kendi alanlarına giren konularda içerik üretenleri bulmalarına yardımcı olmak istediklerini söyledi. Aynı şekilde içerik üreticilerinin de kendilerini ilgilendiren markaları bulmasının kolaylaşacak. Mosseiri bu sayede daha küçük çaplı içerik üreticilerinin daha fazla para kazanabileceğini umuyor.

Zuckerberg de yine daha küçük çaplı üreticilerin doğrudan Instagram profilleri üzerinden ürün satabilmesine yarayacak 'dükkanlar' açma niyetinde olduklarını açıkladı. Ayrıca tarihi belli olmasa da Instagram'ın bir diğer hedefi üreticilerin, içeriklerinde önerdikleri ürünlerin satışından pay alabilmesini sağlamak.

Yorum yaz