Kuzey Akım 2'nin Danimarka'dan geçmesi planlanan bölümü için Kopenhag hükümetinin Baltık Denizi'nde Bornholm Adas'nın güneydoğusundaki Danimarka kıta sahanlığında inşaat izni verdiği, DEA tarafından duyuruldu.
Çevresel Etki Değerlendirilmesi yapıldı
DEA'nin açıklamasına göre, Danimarka'nın BM Deniz Hukuku Sözleşmesi'ndeki yükümlülüklerine uygun olarak düzenlenen belge, boru hatlarının doğal kaynaklar ve çevre gözetilerek inşa edilmesini sağlayacak.
Hattın inşası önündeki engeller, kırmızı ışık yakan tek ülke Danimarka'nın da izin vermesiyle kalktı.
Danimarka hariç tamamlandı gibi
9.5 milyar euroluk (yaklaşık 60 milyar Türk Lirası) maliyetin yarısı Gazprom, kalanı Avrupalı ortakları olan Alman Wintershall and Uniper şirketi, Hollandalı-İngiliz Shell şirketi, Fransız Engine şirketi ve Avusturya’nın OMV şirketi tarafından finanse ediliyor.
Projenin işletmeci şirketi Kuzey Akım 2 AG'den bugüne dek hattın 2100 kilometreden fazlasını döşediği, gelecek haftalarda Danimarka yakınında hazırlık ve boru döşeme çalışmalarına başlayacağı açıklaması geldi.
Kuzey Akım 2 AG'nin açıklamasına göre, boru döşeme işlemi Rusya, Finlandiya ve İsveç sularında tamamlandı ve Almanya'da tamamlanma noktasına yaklaşırken iki tarafı birleştirmeye yönelik çalışmaların tamamlanmasına az kaldı.
Yıl sonunda bitmesi bekleniyor
Gazprom'un ekim ayındaki açıklamasında, yüzde 83'ünü tamamlanan hatla ilgili tüm çalışmaların 2019 sonunda tamama ermesinin beklendiği kaydedilmişti.
Washington'ın tehditlerine meydan okuma niteliğinde
Kuzey Akım 2 için Danimarka’ya ilk izin başvurusu 3 Nisan 2017’de, alternatif güzergah için 10 Ağustos 2018’de yapılmıştı. Ancak Danimarka yetkilileri, üçüncü başvuru talep etmişti. Bunun süreci öngörülenden fazla uzatacağından hareketle Danimarka yetkilileri, hattın Bornholm Adası yakınlarından geçmesinin önünü tıkayan kararı temyize götürmeye karar vermişti.
Rusya ve Danimarka Dışişleri Bakanları Sergey Lavrov ve Jeppe Kofod, izin meselesini eylül sonunda New York'ta düzenlenen BM Genel Kurulu'nda ele almıştı.