Bu listeye göre, lüks ve perakende, ortalama %11’lik bir büyüme oranıyla, teknoloji sektörünü bile geride bırakarak en hızlı büyüyen sektörü meydana getiriyor. Marka değeri açısından ilk dokuz lüks şirketi, yaklaşık olarak 117,784 milyar dolarlık bir birleşik marka değerine sahip. 2019 yılının lüks sektöründeki en değerli dokuz markası, Sputnik'in galerisinde.
1 / 14
Chanel, %11’lik büyüme oranıyla 22,134 milyar dolarlık bir marka değerlemesine sahip.
© Sputnik / Evgeny Biyatov
/ 2 / 14
Chanel, 2019 yılında tüm endüstrilerin dahil olduğu en iyi küresel markalar listesinde 22. sırada yer aldı.
© AP Photo / Jacques Brinon
3 / 14
5,335 milyar dolarlık bir marka değerlemesine sahip olan Tiffany & Co.’nun marka değeri, bir önceki yıla göre %5 oranında azaldı. Bunun yanı sıra
2018 yılında tüm endüstrilerin dahil olduğu en iyi küresel markalar listesinde 83. sırada yer alan lüks markası, 2019 yılında ise 94. sırada yer aldı.
© AP Photo / Mark Schiefelbein
4 / 14
New York'ta düzenlenen Tiffany & Co etkinliğine katılan model Josephine Skriver.
© AFP 2023 / Dimitrios Kambouris / Getty Images for Tiffany & Co.
5 / 14
Hermès, 17,92 milyar dolarlık bir marka değerlemesine ve %9’luk büyüme oranına sahip.
© AP Photo / Eric Risberg
6 / 14
Hermes defilesine katılan model.
© AFP 2023 / Remy de la Mauviniere
7 / 14
Cartier, %7’lik büyüme oranıyla 8,192 milyar dolarlık marka değerlemesine sahip.
© AP Photo / Invision / Jordan Strauss
8 / 14
Louis Vuitton, %14’lük büyüme oranıyla 32,223 milyar dolarlık bir marka değerlemesine sahip. Bunun yanı sıra dünyanın en değerli lüks perakende markası olan Louis Vuitton, 2019 yılında tüm endüstrilerin dahil olduğu en iyi küresel markalar listesinde 17. sırada yer aldı.
© AP Photo / Andrew Harnik
9 / 14
New York Moda Haftası'nın konuklarından biri, Louis Vuitton çantasıyla.
© AFP 2023 / Arturo Holmes / Getty Images
10 / 14
Paris Moda Haftası kapsamında düzenlenen Dior defilesinden bir kare.
© AP Photo / Christophe Ena
11 / 14
Gucci markası, 2019 yılında tüm endüstrilerin dahil olduğu en iyi küresel markalar listesinde 33. sırada yer aldı.
Fotoğrafa: Gucci defilesinden bir kare.
© AP Photo / Antonio Calanni
12 / 14
%23’lük büyüme oranıyla en hızlı büyüyen lüks perakende markası olan Gucci, 15,949 milyar dolarlık marka değerlemesine sahip.
© AP Photo / Mary Altaffer
13 / 14
Prada, 4,781 milyar dolarlık marka değerlemesine sahip.
© AP Photo / Luca Bruno
14 / 14
Burberry, 5,205 milyar dolar marka değerine ve %4’lük büyüme oranına sahip.
Fotoğrafta: Londra'daki Burberry moda defilesinden bir kare.
© AFP 2023 / Tolga Akmen