Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) 2003, 2012 ve 2015 kapsamında öğrenci, öğretmen ve okul yöneticileriyle birçok anket çalışması düzenledi.
Hürriyet gazetesinden Önder Öndeş'in haberine göre, rapordan öne çıkan detaylar şöyle:
‘TÜRKİYE EN BÜYÜK GERİLEMENİN YAŞANDIĞI ÜLKE KONUMUNDA’
OECD'nin analizinde yer verilen PISA 2015 verilerine göre Türkiye'de 15 yaş düzeyindeki öğrencilerin yüzde 61.4'ü 'kendilerini okula ait' hissediyor. Bu oran 2003 ve 2012'de yüzde 85 civarındayken, Türkiye yüzde 23'le en büyük gerilemenin yaşandığı ülke konumunda. 35 OECD üyesindeki düşüşün ortalamasıysa yaklaşık yüzde 10.
NEDENİ SÜREKLİ ÇEVRİMİÇİ OLMAK
OECD'nin analizine göre, gerilemenin ardında ergenlerin sanal dünyada geçirdiği sürenin artması yatıyor. Öğrencilerin online dünyadaki varlığı artarken, okul topluluklarıyla kurulan yüz yüze iletişim imkânlar da daraldı. OECD verileri özellikle 2012'den itibaren 15 yaş düzeyindeki öğrencilerin mobil online internet servislerindeki varlığının büyük bir hızla arttığını gösteriyor.