YENİ ŞEYLER REHBERİ

Mikro-mobiliteden ‘Martı’ çıktı

Türkiye’de birbiri ardına hayata geçirilen girişimler giderek daha çok ses getiriyor. İstanbul’da yerli ve milli teknolojilerle hayata geçirilmiş scooter ile mikro mobilite projesi Martı’nın sahibi Alper Öktem, yaşadıklarını Yeni Şeyler Rehberi’nde anlattı.
Sitede oku

Türkiye'nin yerli ve milli mikro-mobilite startup'ı 'Martı' İstanbul’da faaliyete geçti. İstanbullulara yoğun trafikte hızlı, kolay, keyifli yolculuk imkanı sunan scooter sistemi Martı’nın hedefi orta uzun vadede yurt dışına da açılmak. Martı'nın kurucusu Alper Öktem, Yeni Şeyler Rehberi’nde şirketinin hikayesini, işleyişini ve gelecek planlarını anlattı:

‘MİKRO-MOBİLİTE ÇOK ÖNEMLİ’

“Elektronik scooter ile ABD’de bir iş seyahatinde karşılaştım. Kısa mesafeleri hızla ve kolayca kat edebilmek için son derece etkili bir çözüm olduğunu görünce mikro-mobilite kavramını Türkiye’ye kazandırmaya karar verdik. Martı fikri de böylece doğdu. Önce test amaçlı Anadolu yakasında faaliyete geçtik, ardından gelen talep üzerine Avrupa yakasında da hizmete girdik. Öncelikli hedefimiz Martı'yı İstanbul'da daha yaygın hale getirmek. Ardından da Bulgaristan, Macaristan, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelere yayılmayı planlıyoruz.

Şunu gururla söylemeliyim ki, biz bu ülke topraklarından doğan bir startup'ız.

Martı'larımızın elektronik aksamı Türkiye'de üretiliyor, üzerinde kullandığımız yazılım tamamen Türk mühendisler tarafından hazırlandı. Elektrikli scooter denince insanların aklına Martı geliyor. Bundan büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz.

Martı, cep telefonuna yüklenen bir uygulama üzerinden çalışıyor. Kullanıcı, uygulama üzerinden bulunduğu bölgede boşta olan Martı'ları görebiliyor. Seçtiği Martı'nın üzerindeki QR kodunu okutarak aracın kilidini açıyor. Yolculuk bitiminde de yine QR kodu cep telefonuna okutuluyor ve araç üzerindeki kilitle bir yere bağlanıyor.

Scooter yolculukları istatistiksel olarak, otomobil, motosiklet, bisiklet ve uçak yolculuklarından daha güvenli. İstanbul’da kaldırımlarda yaya trafiğine engel olmamak amacıyla yurt dışındaki modellerin aksine Martılarımızı kilitle bir noktaya sabitliyoruz. Bu kilit sistemi güvenlikten ziyade, kamu düzeni için önemli bir konu. Ayrıca hızımızı da elektronik olarak 18 kilometre ile sınırladık.”

Yorum yaz