Mezopotamya Ajansı’ndan Deniz Nazlım’a konuşan REMRES’in Müdürü Emre Şişmanlar, İstanbul’daki seçim atmosferindeki değişime işaret ederek, son zamanlarda AK Parti’nin CHP’ye benzer bir kampanya yürüttüğünü dile getirdi.
“Artık beka, terörden bahsedilmiyor. Gönül belediyeciliği gibi soyut kavramlar üzerinden konuşulmuyor. Tamamıyla artık AKP cenahı da indirimlerden, ekonomiden, istihdamdan bahsediyor. CHP’nin 31 Mart öncesi stratejisine dönmüş durumda. Binali Yıldırım, sokaklara zaten çok çıkmıyordu. Mesela şu anda sürekli sokaklarda görüyoruz, genç çocukları yanına alıp ‘bunlar benim kankalarım’ diyor. İmamoğlu’nun kampanyası ister istemez Yıldırım’ı etkilemiş durumda.”
'AK PARTİ SEÇMENİNİN KATILIMI DÜŞECEK'
“Türkiye’de seçmen kitlesi büyük ölçü de kutuplaşmış durumda. Açık oturum sonrası sosyal medyaya baktığımızda bir tane bile kendi adayını eleştiren yok. Fark şundan kaynaklanacak; katılım biraz daha düşebilir. Özellikle AKP açısından katılımın düşmesi bekleniyor. Çünkü muhalefet o konuda da çok konsantre durumda.”
'KÜRT SEÇMENDE DEĞİŞİKLİK YOK'
Şişmanlar, daha önce AK Parti’ye oy vermiş olan muhafazakâr-Kürt seçmenin sandığa gitme konusunda çekinceli olduğunu belirterek, “Eğer gitse AKP’ye verecek olan Kürt seçmenin bu seçimde de sandığa gitmesini gerektirecek hiçbir şey yok” dedi ve ekledi:
“Ayrıca HDP’li ve muhalif Kürt seçmen de, sandığa gitmeyen Kürt seçmen grubunu etkiliyor. ‘bize vermiyorsan da AKP için sandığa gitme’ diyebiliyor.”
'ANKET ŞİRKETLERE MEDYANIN DURUMUNA DÜŞTÜ'
Daha önce Binalı Yıldırım’ı 8-9 puan farkla önde gösteren AKP’ye yakın anket şirketlerinin şu anda İmamoğlu’nu önde gösterdiğini belirten Şişmanlar, son olarak şunları söyledi:
“Anket şirketleri de artık AKP’li medyanın düştüğü durama düşmeye başladı. Kendi kitlesi tarafından dahi tepki görüyorlar. Artık doğru sonuçları vermek zorunda kalıyorlar.”