Komitenin açıklamasında “Soruşturmada olayın nedenleri ile ilgili çeşitli olasılıklar değerlendiriliyor. Bu ihtimaller arasında pilot, hareket memurları ve teknik denetleyicilerin yeteri kadar deneyimli olmaması, uçaktaki bir arıza ve kötü hava koşulları bulunuyor” ifadeleri kullanıldı.
‘YILDIRIM ÇARPMASI NEDENİYLE İLETİŞİM KESİLDİ’
Daha sonra da nihayet telsiz bağlantısı kurulabildi, ancak Yevdokimov kendilerini piste iniş için yönlendiren hava trafik kontrol ekibine yalnızca birkaç kelime söyleyebildi. İniş sırasında uçak piste birkaç kez çarptı, bu da muhtemelen dolu yakıt depolarının zarar görmesine ve uçağın arka tarafında bir yangının alevlenmesine yol açtı.
‘YAKIT DEPOLARINDAKİ DOLULUK İNİŞİ ZORLAŞTIRDI’
Yevdokimov “İniş hızı yüksek değildi, normaldi. Uçuş el kitabına göre hareket ettik. Ancak uçağın yakıt depolarının dolu olması nedeniyle, ağırlığı gerekenden daha fazlaydı. Bu da uçağı güvenli bir şekilde piste indirmeyi fazlasıyla zorlaştırdı” dedi.
Yevdokimov, yardımcı pilotla birlikte fazla ağır bir uçağın indirilişine ilişkin protokolü izlediklerini, ancak sarsıntılı inişin uçaktaki yangının alevlenmesine yol açmış olabileceğini kaydetti.
‘KARA KUTULAR BULUNDU’
Rusya Soruşturma Komitesi Sözcüsü Svetlana Petrenko da uçaktaki konuşma ve parametrik uçuş kayıt cihazlarının, depolardaki yakıt örnekleri, hareket memurluğu hizmetlerindeki ses ve görüntü kayıtlarının inceleme için alındığını ifade etti. Petrenko’ya göre, yakında genetik ve adli incelemelerin de başlayacağını kaydetti.
Rusya Acil Durumlar Bakanlığı’ndan da facianın ardından Sukhoi Superjet 100 uçağının hareket iznine son verilmesinin planlanmadığı aktarıldı.