DÜNYA

İstanbul Havalimanı'nda rötar kavgası: 'Hop hop hop, temas yok'

İstanbul Yeni Havalimanı'nda özel bir havayolu şirketine ait uçağın rötar yapması nedeniyle Funda Esenç isimli bir yolcu, havayolu şirketinin yer personeliyle tartıştı. Tartışma sırasında yer hizmetleri personeline ağır hakaretlerde bulunan kadın yolcu sosyal medyada gündeme oturdu.
Sitede oku

İstanbul Yeni Havalimanı'nda dün yaşandığı belirtilen bir olay, sosyal medyada gündem oldu. Özel bir havayoluna ait peronda, uçağın rötar yapması nedeniyle çıkan tartışmada Funda Esenç isimli bir yolcu, havayolu şirketinin check-in işlemini yapan yer görevlisi Tuğçe Selvi'ye hakaretlerde bulundu.

Yolcular tarafından çekilen ve kameraya yansıyan görüntülerde Esenç, rötar nedeniyle suçladığı Selvi'nin, yaptığı hakaretlerin ardından üzerine yürümesi üzerine, "Hop hop hop, temas yok" dedi.

YOLCULAR DA TEPKİ GÖSTERDİ

Yolcuların da tepki gösterdiği olayda başka bir kadın yolcu ise Selvi'ye hakaretler eden Esenç'e, "Sen bunları bana söyleseydin ben seni döverdim" diye tepki gösterdi.

Sosyal medyada büyük tepki toplayan videoya ilişkin yapılan yorumlarda da havayolu şirketi çalışanının büyük sabır ve anlayış gösterdiği belirtildi.

ATLAS'TAN AÇIKLAMA

Konuya dair Atlasglobal'den de bir açıklama yapıldı. Şirket, Twitter hesabı üzerinden yaptığı açıklamada "İnsani değerleri her şeyin üzerinde tutan bir havayolu olarak 25 Nisan 2019 tarihli IST-BJV KK42 seferimiz öncesinde yer hizmetleri personelimizin maruz bırakıldığı üzücü olayı şiddetle kınıyoruz. Yaşanan bu üzücü durumla ilgili gerekli işlemlerin yapılacağını kamuoyuna saygı ile duyuruyoruz" ifadesini kullandı.

'KADININ SÖYLEMEDİĞİ KALMADI'

Oyuncu Serkan Balbal, tanıklık ettiği olaya ilişkin olarak Kanal D'de yayınlanan 2. Sayfa programına telefonla bağlandı.

"Hanımefendi bu tepkilere başladığında uçağın hareket saatine daha 20 dakika vardı ve rötar yoktu" diyen Balbal, şöyle devam etti:

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda namaz rötarı
"Eşim ve çocuğumla Bodrum'a gidiyorduk. Biz otururken bir anda bağırmalar duyduk o videoda duyduklarınız sadece onda biri. Kadının söylemediği şey kalmadı 'Hakkım haram olsun. Çoluğunuzdan çocuğunuzdan çıksın. Allah belanızı versin.' söylenmeyecek şey kalmadı yani. Ben başlarda olayın ne olduğunu anlamadım sonra kalkıp tepki gösterdim zaten. Kadına 'Hanımefendi niye bağırıyorsunuz, herkesin sinirini bozuyorsunuz' diye.

'OLAYDAN SONRA UÇAĞA BİNEREK GÜLE OYNAYA GİTTİ'

Kadın bir anda sustu galiba insanların ona destek vereceğini düşündü. Kadın çalışan arkadaşımıza bu konuda davacı olacağı zaman gerekli desteği vererek şahit olacağımızı da söyledim. Kadın yolcu bu olaydan sonra o uçağa binerek yanındaki arkadaşıyla güle oynaya yolculuk etti."

ŞİKAYETÇİ OLMADI

Kadının hakaretlerine maruz kalan ve isminin Tuğçe olduğu öğrenilen personel, yaşanan olayın ardından kadın yolcudan şikayetçi olmadı."

'DAVA AÇACAK'

Balbal, kişisel Twitter hesabında da açıklamalarda bulundu.

"Bu arada kadının kim olduğu bilgisini arkadaşlarım bulup bana gönderdi, bilgileri bende mevcut, hakaretlere uğrayan hanımefendi davacı olmak isterse şu anda 3 avukat arkadaşım para almadan davayı üstlenmeye hazır. Yarın bu kızımızı da bulup ileteceğim hepsini davacı olması için" diyen Balbal, şöyle devam etti:

Suudi Arabistan, 42 yıl rötarla 'Çağrı'ya kulak verdi
"Yarın kadının çalıştığı iş yerine (onu da bulduk medya sektöründe) tüm olayı ve bu hanımefendinin terbiyesizliklerini ayrıntılı anlatan bir mail yazacağım, video ile beraber göndereceğim. Sonrasında şirket olarak kendilerinin dönüşlerini de buradan paylaşacağım.

Uçuştan geldiğimizden beri eşimle birkaç kere bu konuyu konuştuk, çünkü gerçekten çok moralimizi bozmuştu. Videoyu ve konunun bu şekilde yayıldığını görmek içime su serpti ve bir nebze rahatlattı bizi. Ne yaparız diye düşünüyordum, şimdi her şey kendinden gelişiyor. O yüzden elimizden ne geliyorsa yapacağım bende, özür dilesin, konu mahkemeye taşınsın, yaptığı terbiyesizlik yanına kalmasın ve bu kafa yapısındaki karakterlere örnek teşkil etsin yapılanları.

Böyle işinde gücünde, çalışan arkadaşlarımız da yalnız olmadıklarını anlasın. Bu arada hakarete uğrayan. Soğukkanlılığını koruyan, bu kadar lafın üzerine bile alttan alıp davacı olmayan, o çalışan arkadaşımızın adı da Tuğçe Selvi. Tuğçe hanımla sabah konuştuk, kendisi Çelebi bünyesinde çalışıyor. Şirket ve havaalanı polisi konuyla yakından ilgileniyor. Pazartesi kendisi savcılığa suç duyurusunda bulunacak, bizde şahit olarak yanında olacağız. Verilen destekten hem şaşkın hem de çok mutlu olmuş."

SELVİ, PAZARTESİ GÜNÜ SUÇ DUYURUSUNDA BULUNACAK

Olayın ardından sosyal medyada paylaşılan görüntüler büyük tepki topladı. Tuğçe Selvi'nin çalıştığı Çelebi Hava Servisi ile onun hizmet verdiği havayolu şirketi harekete geçti. Her iki şirketin avukatları, olayla ilgili olarak gerekli hukuki süreci başlattı. Selvi., pazartesi günü savcılığa giderek Funda Esenç hakkında suç duyurusunda bulunacak.

ESENÇ'İN DÖNÜŞ BİLETİ İPTAL EDİLDİ

Öte yandan Bodrum'dan İstanbul'a dönüş bileti olan Funda Esenç'in uçuşu, Atlasglobal Havayolları tarafından iptal edildi. Biletinin iptal edildiği mesaj ile bildirilen Esenç'e ücret iadesi yapıldı. Ayrıca Esenç'e Atlasglobal tarafından bundan sonraki uçuşları için bilet satılmayacağı belirtildi.

ÇELEBİ HAVA SERVİSİ: HUKUKİ SÜREÇ BAŞLATILDI

Çelebi Hava Servisi olayın ardından yazılı bir açıklama yaptı. Açıklamada, "25.04.2019 tarihinde KK-42 İstanbul(IST)-Bodrum(BJV) sefer sayılı uçağın kalkışından önce, Çelebi Hava Servisi A.Ş'de görevli bir çalışanımız, bir yolcu tarafından ağır hakaretlere uğramıştır. Saygı çerçevesi dışına çıkan bu olayı şiddetle kınıyoruz. Şirketimiz tarafından söz konusu yolcuya karşı ilgili hukuki işlemler başlatılmıştır" denildi.

SORUŞTURMA BAŞLATILDI

Gaziosmanpaşa Cumhuriyet Başsavcılığı da Esenç'in görüntülerinin sosyal medyada paylaşılması üzerine inceleme başlattı.

Yorum yaz