YENİ ŞEYLER REHBERİ

'Son on yılda tüketici farklılaştı, herkes kendine özgü ürün satın almak istiyor'

Mitsubishi Electric Türkiye Kıdemli Müdürü Tolga Bizel, Yeni Şeyler Rehberi’nde dijital dönüşümün hayatımıza nasıl girdiğini ve adımlarını anlattı. Son 10 yılda tüketici profilinin farklılaştığını söyleyen Bizel, “Herkes kendine özgü ürün satın almak istiyor” dedi.
Sitede oku

200’ü aşkın Türk markası Almanya'daki uluslararası fuarda olacak
Cep telefonunun hayatımıza girmesiyle birlikte dijital olarak dönüşmeye başlayan hayatımızdaki farklılaşma fabrikalara da sirayet ediyor. Tüketicilerin istek ve ihtiyaçları farklılaştıkça üretim biçimleri de buna ayak uyduruyor. Mitsubishi Electric Türkiye Kıdemli Müdürü Tolga Bizel, Yeni Şeyler Rehberi’nde dijital dönüşümün özellikle üretim alanında hayatımıza nasıl girdiğini ve adımlarını anlattı:

‘GEREKTİĞİ KADAR GEREKTİĞİ ZAMAN ÜRETİM YAPAN FABRİKALAR’

“Endüstrinin yeni bir evresini yaşıyoruz o yüzden de son zamanlarda dijital dönüşüm kelimesini çok sıkça duymaya başladık. Bu evre diğerlerinden daha fazla bizim günlük hayatımıza dokunuyor. Bu dönüşüm biz değiştiğimiz için geldi. Normalde biz sanayiciler gayet mutlu, mesut ve verimli üretim yapmaktaydık. Ama son on yılda tüketici farklılaştı. Herkes kendine özgü ürün satın almak istiyor. Seri hattan çıkan ürünü istemiyor kimse. Fabrikaların da bu yeni ihtiyaca göre şekillendirilmesi gerekiyordu. 2010 yılında Merkel endüstri 4.0’ı duyurdu.

Bundan önceki değişimler uzun dönem aralıklarında gerçekleşti. Her tüketici hem üreticiye yoğun baskı getiren yöntemlerdi. Şu anda dijital bir dünyada gerçekleşiyor yeni dönüşümler. Son zamanlarda insanlar da dijital dönüşüme tabi. Şurada 20 sene önce çamaşır makinemiz merdaneliydi ve düğmesini kapatırsanız duruyordu. Yıkamaya siz karar veriyordunuz. Sonra çamaşır makinesi içine IT teknolojileri girdi. Siz yapmak istediğiniz programı seçiyorsunuz ve o bitirince size söylüyordu. Ama şimdi cep telefonunuzdan gönderdiğiniz programla çalıştıracaksınız Üstünde tuş olmayacak. İçindeki ürünlerin barkodlarını okuyup ona göre yıkama moduna karar verecek.

McKinsey'den Avrupalılara 'Türkiye'de üretin' çağrısı: 'Çin'den daha ucuz'
‘AY’A GİDİLMESİNDEN BU YANA BİR DÖNÜŞÜM VAR’

Bunu fabrika sistemlerine uyarlayacak olursak, fabrika içindeki robotlar biraz ürüne göre karar verecekler, aralarında konuşup bilgi paylaşımı yapacaklar. Yeni bir fabrika üretim metodundan bahsediliyor. Fabrika içindeki bu nesnelerin konuşmasına nesnelerin interneti deniyor. İletişim sonucunda elde edilen dataların analizine ‘big data’ deniyor. Fabrikalar içinde insanın yoğun çalışmaktansa esneklikle çalışacağı fabrikalardan bahsedeceğiz. Seri imalatın eski dönemlerdeki gibi olmadığı bir sistemden bahsedeceğiz. Gerektiği kadar gerektiği zaman üretim yapan fabrikalardan bahsediyoruz.

Biz bir dijital dönüşümü yaşıyoruz. Fabrikalar bizden biraz geride. Ay’a gidilmesinden bu yana bir dönüşüm var. Ben dönüm noktasını 2007 akıllı telefonları cebimize koyma zamanı olarak düşünüyorum. Sanayinin dönüşmesine yön verenlerin patronların cebinde de akıllı telefonlar var. Onların da hayatı değişiyor. Tüketici değişince sanayici de otomatik olarak değişmek zorunda. Dijital dönüşüm toplumda birçok katmanda konuşuluyor. Fabrikadaki kültüre bakınca en alttaki kademeden üst düzele kadar herkes dijital dönüşümü konuşuyor.”

Yorum yaz