‘ARTIK SOHBET UYGULAMASINDAN BİLE ÖDEME YAPILABİLİYOR'
"Black Friday istatistikleri vermek gerekirse her üç kartlı işlemden biri internetten yapıldı. 110 bin kart ilk kez internetten kullanıldı. Böyle günlerde internet alışverişlerinde kartını kullanabileceğinin farkına varıyor. Türkiye'de kart ne durumda diye bakarsan: Şu anda yüzde 40 seviyesinde. Yüzde 60 nakit kullanıyor. Toplam harcamaların yüzde 40'ı kredi kartından diyebiliriz. Senelik olarak gelişimine bakarsak kartla ödemeler yüzde 14 gibi büyürken dijital ödemeler yüzde 40'ların üstünde büyüyor. Dijital ödemeler kartla ödemelerin arasında ne kadar gerçekleşiyor diye baktığımızda bugün yüzde 20'leri buldu. Önümüzdeki 3 senede yüzde 30 gibi bir seviyeye gelecek.
Dijital ödeme deyince webden yapılan giyim kuşam ödemeleri geliyor zannediyorlar. Oysa uçak biletinden vergi ödemelerine kadar uzanan bir yelpazede dijital ödeme kullanılıyor. Mobil demeler öyle bir hayatımıza girdi ki dijital ödemelerin yarısı mobilden yapılıyor. Kullanım alışkanlıkları bu yönde değişiyor. Kullanıcılar son zamanlarda ödeme yaptıklarının farkına bile varmayabiliyorlar. Eskiden deme için nakit ve POS cihazı vardı. Sonra ‘e-commerce' girdi hayatımıza. Sonra akıllı telefonlarla ‘m-commerce' konuşmaya başladık. Bugün konuşarak yapılan alışverişler safhasına geldik. Bugün 1.5 milyar online sohbet eden kullanıcı var. Şirketler artık sohbet kanalları üstünden satış yapmaya başladılar. Türkiye'de Facebook Messenger üstünden ödeme yapılmasını mümkün hale getirdik.
Buna verilecek en iyi örneklerden biri ulaşım. Kullanıcılar ellerindeki kartlardaki bakiye yetersiz sesini duymaktansa yağmurda yürümeyi seçiyorlar. Bu yüzden temassız banka veya kredi kartlarını ulaşımda kullanılır hale getirdik. Kocaeli, Muğla ve Gaziantep gibi illerde insanlar ceplerindeki kartlarla otobüse binebiliyorlar. Herhangi bir dolum yapmak zorunda değiller. Aralık içinde Ankara'yı da açarak bu listeye dahil edeceğiz. Biz altyapıyı hazırlıyoruz. Bizimle çalışmak isteyenler bizimle iletişime geçince onlara bunu açıyoruz. Şu ana kadar geçen süreçte belediye ve ulaşım operatörleriyle iletişime geçerek çok hızlı bir biçimde bunları hayata geçirdik."