1 / 8
İnci Nehri Deltası boyunca 55 km boyunca uzanacak mühendislik harikası Hong Kong–Zhuhai–Macau Köprüsü (HZMB), Hong-Kong, Zhuhai ve Macau adasını birbirine bağlayarak, ulaşımda büyük kolaylık sağlayacak.
Toplamda 55 kilometre uzunluğa sahip olan köprünün, 32 kilometrelik kısmı deniz üzerine inşa edildi.
Uzunluğu ile dikkatleri üzerine çeken köprünün, baştan uca iki bağlantı yolu da dahil edildiğinde, San Francisco'nun ünlü Golden Gate Köprüsü'nden yaklaşık 20 kat daha uzun olduğu aktarıldı.
Toplamda 55 kilometre uzunluğa sahip olan köprünün, 32 kilometrelik kısmı deniz üzerine inşa edildi.
Uzunluğu ile dikkatleri üzerine çeken köprünün, baştan uca iki bağlantı yolu da dahil edildiğinde, San Francisco'nun ünlü Golden Gate Köprüsü'nden yaklaşık 20 kat daha uzun olduğu aktarıldı.
© AFP 2023 / FRED DUFOUR
2 / 8
Yapı, depremlere, mevsimsel tayfunlara ve deniz trafiğinin sebep olabileceği hasarlara karşı direnecek şekilde tasarlanıp, inşa edildiği belirtildi.
© AFP 2023 / Philip Fong
3 / 8
Gemi geçişlerinin engellenmemesi adına, köprünün iki kanadı, inşa edilen yapay adalarının arasında su altından geçen 6.7 kilometre uzunluğundaki tünel yardımıyla birbirine bağlanıyor.
© AFP 2023 / Anthony Wallace
4 / 8
Proje, Hong Kong'un uluslararası havalimanının uçuş yolundan geçiyor, bu durum, mühendislerin sıkı bir yükseklik sınırlamasına bağlı kalmak zorunda olduğu anlamına geliyordu.
© REUTERS / BOBBY YIP
5 / 8
Gecikmeler ve güvenlik nedeniyle duraksamalar yaşanan proje, start aldığı 2009 yılından bu güne kadar birçok defa bütçe revizyonu geçirerek, toplamda 20 milyar dolara (Yaklaşık olarak 114 milyar Türk Lirası) mal oldu.
Daha önce açılış tarihi 2016 olarak belirlenen ancak, yaşanan güvenlik zaafları, bütçe kesintileri yüzünden geciken projenin, bu hafta açılacağı belirtildi. Köprünün inşası devam ederken, 9 işçinin hayatını kaybetmesi, köprü inşaatına karşı eleştirilerin yükselmesine neden olmuştu.
Daha önce açılış tarihi 2016 olarak belirlenen ancak, yaşanan güvenlik zaafları, bütçe kesintileri yüzünden geciken projenin, bu hafta açılacağı belirtildi. Köprünün inşası devam ederken, 9 işçinin hayatını kaybetmesi, köprü inşaatına karşı eleştirilerin yükselmesine neden olmuştu.
© AFP 2023 / Philip Fong
6 / 8
Köprüde yolcu ve yük taşımacılığı, otobüs ve ticari araçlarla gerçekleştirilecek. Yerel taksilerin köprüyü kullanımına izin verilmezken, sadece birkaç özel aracın köprüden geçiş izni olacağı belirtildi.
Hong Kong ve Çin anakarası arasında gerçekleşecek seferlerde sınır kontrolünden geçilmesi zorunlu. Köprüyü kullanan yolcuların sınır kontrolünden geçerek yolcuklarına devam edebilmesi için 2 ayrı göç merkezi kurulduğu belirtildi.
Hong Kong ve Çin anakarası arasında gerçekleşecek seferlerde sınır kontrolünden geçilmesi zorunlu. Köprüyü kullanan yolcuların sınır kontrolünden geçerek yolcuklarına devam edebilmesi için 2 ayrı göç merkezi kurulduğu belirtildi.
© AFP 2023 / Philip Fong
7 / 8
Maliyeti başta olmak üzere deniz trafiğine etkisi ve inşaat sürecinde hayatını kaybeden işçiler yüzünden hala tartışmaların odağında olan köprünün, normal şartlarda ortalama 4 saat süren yolculuğu 30 dakikaya indireceği aktarıldı. Köprüden önce İnci Deltası’nın etrafını dolaşmanın ortalama olarak 4 ila 5 saat arası sürdüğü biliniyor.
© AFP 2023 / ANTHONY WALLACE
8 / 8
Dünyanın dördüncü büyük ekonomisi durumundaki Çin'in ekonomik büyümesinde Yangzte Nehri Deltası'nın büyük payı bulunuyor. Şanghay şehriyle Zhejiang ve Jiangsu eyaletlerini kapsayan yaklaşık 100 bin kilometrekarelik bölgede 72.4 milyon kişi yaşamakta.
© REUTERS / BOBBY YIP