Hem internet üzerinde hem de gazetelerde kullanılan fotoğrafta bir teknenin üzerinde bulunan ve kırmızı can yelekleri giydiği görülen göçmenler yer alıyor. Fotoğrafın altında ise 'United Colors of Benetton' markasının adı ve logosu yer alıyor.
Fransız yardım örgütü 'SOS Mediterranee' Twitter'dan yaptığı açıklamada " 9 Haziran'da ekiplerimiz zor durumdaki insanları denizden kurtarırken çekilen fotoğrafın kullanıldığı kampanya ile hiçbir ilgimiz yok" dedi.
'AKDENİZ'DEKİ İNSANLIK TRAJEDİSİ ASLA TİCARİ AMAÇLAR İÇİN KULLANILMAMALI'
Örgüt "Hayatta kalanların haysiyetine her zaman saygı gösterilmeli. Akdeniz'deki insanlık trajedisi asla ticari amaçlar için kullanılmamalı" ifadelerini kullandı.
Benetton, gelen tepkiler üzerine bu paylaşımını Twitter'dan kaldırsa da aynı reklam kampanyası kapsamında, İtalyan haber ajansı ANSA'ya ait olan ve üzerinde kendi logosu bulunan benzer bir fotoğrafı kaldırmadı.
SOS Mediterannee tarafından işletilen Aquarius isimli yardım gemisi geçen hafta 630 sığınmacıyı Akdeniz'den kurtarmış, ancak sağcı ve göçmen karşıtı İçişleri Bkaanı Matteo Salvini'nin içişleri bakanlığını yaptığı İtalyan hükümeti geminin İtalya'ya yanaşmasına izin vermemişti.
Benetton ise geçmişte de yaptığı reklam kampanyaları nedeniyle eleştirilere hedef olmuştu.
Tepki toplayan kampanyalarından birinde bir AIDS hastasının fotoğrafı kullanılırken, bir diğerinde siyah bir kadının beyaz bir çocuğu emzirdiği görülüyordu.
'Unhate' (Nefret Etme) adlı bir diğer reklam kampanyası kapsamında ise liderleri birbgiriyle dudaktan öpüşürken gösterdiği monjlanmış fotoğraflara yer vermişti. Papa 16. Benedikt'in Mısır'daki El Ezher Camii Baş İmamı Ahmed el Tayyib ile öpüşürken yer aldığı montajlanmış fotoğraf, Vatikan'dan gelen tepkiler sonrası geri çekilmiş ve şirket özür dilemişti.