‘İNSANLARIN ÇOĞU SOSYAL MEDYAYI DEŞARJ OLMAK İÇİN KULLANIYOR'
"Sosyal medyanın ilk ortaya çıkışında özellikle platformların ortaya çıkışında arkadaşlarımızı bulmak kendimiz le ilgili bilgiler vermek gibi şeylerle ilgiliyken hayatımızdaki önemini fark ettik. Bundan sonra sosyal medyanın kullanım alanları da değişti. Bu kadar çabuk ve etkin iletişime geçebileceğiniz, akıllı telefonlar kullanarak her an ulaşabileceğiniz bir kanalın olması hem pazarlama hem de siyasal iletişim açısından sosyal medyayı vazgeçilmez kıldı.
Nasıl siyasi liderler kendileriyle ilgili paylaşımları yaparken dikkat ediyorsa sosyal medya için aynı şey söz konusu olmaya başladı. Hızlı biçimde söylenmiş şeyler parti liderlerine kriz olarak geri dönebiliyor. Bu krizi idare edebilme kapasiteniz var mı? Sosyal medyanızı idare edecek olan ekip yetkin mi? Bunlar çok önemli.
Bir de klavye delikanlılığı çıktı. İnsanlar deşarj olmak için sosyal medyayı kullanmaya başladı. Herhangi bir şeye sinirlendiğiniz zaman hemen oraya gidip bir şey yazıyorsunuz ama sonrasında bunu hayata geçirme somutlaştırma gereği duymuyorsunuz. Sosyal medya kullanılırken çok başarılı ama sonrasında toplumda ne gibi etkiler doğurabileceğini de görerek bunun kullanılması gerekiyor.
Sosyal medyada paylaştıklarımız önemli. Ama kime gidiyor bu mesaj? Sizin seçmeniniz burayı aktif kullanıyor mu? Veya platformu? Hangi kanala hangi demeci vereceğinizi iyi bilir toplumun ihtiyacı olan cevapları verebilirseniz, gerçekten gündemdeki konuyla ilgili ciddi bir açıklama yapabilirseniz, esprili bir biçimde rakibinize sataşabilirseniz çok iyi olur. Ama hedef kitleniz sizi görüyor mu bu her zaman önemli. İyi bir araştırmayla kitlenizi takip edebilmelisiniz. 'Sabah kalktım, haydi bir tweet atayım' ile olmaz bu iş. Sosyal medya manipülasyona daha açık bir ortam. Daha ön planda ancak güvenilirlik konusunda hala gördüğümüz geleneksel medya ortamlarından daha güvenilir değil."