“İnsanları vazgeçirmek ya da korkutmak için mümkün olan, ellerinden gelen her şeyi yapmak için iyi bir propaganda çalışması yürütülüyor” diyen Zaharova, yoğun bir şekilde yürütülen propaganda kampanyasına rağmen dış ülke vatandaşlarının Rusya’ya gelip şampiyonayı izleyebilmek için Rus konsolosluk makamlarına çok sayıda başvuru yaptıklarını kaydetti.
Propaganda içeren belgelerin, sıklıkla ‘elbette ki devlet tarafından finanse edilen’ kar amacı gütmeyen kuruluşların önerileri şeklinde sunulduğuna dikkat çeken Zaharova, özellikle Avustralya ve İngiltere’de, ayrıca İskandinav ülkelerinde futbolseverlere yönelik bir takım uyarıların yoğun olarak yapıldığının altını çizdi.
Zaharova’nın örnek olarak gösterdiği, Norveç’te hazırlanan broşürde stadyumların arka plan olarak kullanıldığı görüntüde dikenli tel yer alıyor.