İzmir-Aydın otoyolunda geçen yıl meydana gelen trafik kazasında hayatını kaybeden Özçelik ailesinin avukatı Burcu Ece Güler'in talebi üzerine hazırlanan bilirkişi raporu, İzmir 8. Ağır Ceza Mahkemesi dava dosyasına girdi.
Hürriyet'ten Toygun Atilla'nın haberine göre; rapora, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Halis Ulaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Ceza Hukuku Ana Bilim Dalı Öğretim Görevlisi Dr. Pınar Bacaksız, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Ana Bilim Dalı Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Özgür Can, Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Ana Bilim Dalı Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Çağlar Özdemir imza attı.
Raporda şu tespitlere yer verildi:
'İLAÇLA BİRLİKTE ALKOL KULLANMA EĞİLİMİNDE OLDUĞU TESPİT EDİLMİŞTİR'
Somut olayda iddialar sanığın alkollü şekilde araç kullandığı yönündedir. Bu konuda tanık anlatımları da söz konusudur. Her ne kadar bu konu şüpheye yer bırakmayacak biçimde sübuta ermiş olmasa da sanığın kullandığı ilaçların etkilerinin de ayrıca ele alınması gereklidir.Sanık (sara nöbetlerini önleyici) bir ilaç kullanmaktadır. Olayın adli tıp açısından yapılan değerlendirmesinde ilacın sürüş yeteneğini olumsuz şekilde etkilediği ifade edilmiştir. Sanığın olay anında bu ilacı kullanmakta olduğu hususu da sübuta ermiştir. Öte yandan adli tıp açısından yapılan değerlendirmede sanığın bu ilaçla birlikte alkol kullanma eğiliminde olduğu da tespit edilmiştir.
'ÇARPMA HIZI, YASAL LİMİTLERİN ÇOK ÜZERİNDE'
Gerek teorik açıdan gerekse Yargıtay'ın konuya ilişkin olarak verdiği kararlar çerçevesinde değerlendirildiğinde sürüş yeteneğini olumsuz etkileyen maddeler etkisi altında araç kullanan kişinin fiilinin bilinçli taksir teşkil ettiğine şüphe yoktur. Sanık elbette meydana gelen neticeyi istememiştir ancak neticeyi öngörmüş fakat buna rağmen araç kullanmaya devam etmiştir.Emrah Serbes tarafından kullanılan 34 NT 5005 plakalı aracın 34 TV 9335 plakalı araca arkadan çarpma hızının yasal hız limitlerinin ve iddia edilen 130 km'nin çok üzerinde olduğu, bu hususun bilimsel metodolojik yöntemlerle Üniversitelerin Otomotiv Mühendisliği bölümlerince değerlendirilmesinin mümkün bulunduğu.