Projenin bakanlığa sunulan çevresel etki değerlendirmesi (ÇED) başvuru dosyasına göre, Kanal İstanbul kapsamında alt ve üst yapılar, liman, yat limanı, kanal içerisinde ihtiyaç duyulan noktalarda kıyı yapıları, tahkimat ve dolgu alanları, ada ve kıyı tesisleri yapılması planlanıyor. Yani deniz, proje sonucu metrekarelerce doldurulacak. CHP'li meclis üyesi Tarık Balyalı, deprem riskine dikkat çekerek projenin iptal edilmesi için çağrıda bulundu.
'HAFRİYATIN 3. HAVALİMANI'NDA DA KULLANILMASI DÜŞÜNÜLÜYOR'
Kazıdan çıkan malzemeler kullanılarak Marmara'da Karadeniz'e doğru kanalın solunda 2, sağında 1 olmak üzere 3 ada grubunun oluşturulması planlanıyor. Hatta dosyada ikinci bir alternatif olarak Kanal İstanbul inşaat çalışmalarının paralel gitmesi durumunda çıkacak hafriyatın dolgu amaçlı 3. havalimanı projesinde de kullanılması düşünülüyor.
BALYALI: ÇOK BÜYÜK TEHLİKE VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ YARATACAK
KANAL İSTANBUL, MECLİS'E TAŞINDI
Tanrıkulu özetle şu soruları sordu: "İddialar doğru ise, bu kişiler kimlerdir, kamulaştırma işlemleri hangi belediyelerde yapılmıştır, kamulaştırma yapıldıysa, bölge belediyelerinin planlarına işlenmiş midir, Havaalanı Projesi'nde kalan hangi köylere kamulaştırma yazısı gönderilmiştir, Kanal İstanbul Projesi kapsamında o bölgede bulunan ve boşaltılması istenen maden şirketleri hangileridir, Kanal İstanbul güzergâhında bulunan köylerdeki arsaların metrekare fiyatları ne kadar olarak belirlenmiştir?"