https://anlatilaninotesi.com.tr/20250226/1093989253.html
İstanbul’da taksi sorunu çözülebilir mi?
İstanbul’da taksi sorunu çözülebilir mi?
Sputnik Türkiye
Uluslararası danışmanlık şirketi Ernst & Young (EY) Türkiye, kentteki taksi ekosistemine ilişkin yaptığı çalışmanın sonuçlarını paylaştı. Rapordaki... 26.02.2025, Sputnik Türkiye
2025-02-26T07:06+0300
2025-02-26T07:06+0300
2025-02-26T11:28+0300
seyir hali
türkiye
ali çağatay
istanbul
londra
paris
radyo sputnik
radyo
taksi
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e9/02/1a/1093989987_1:0:710:399_1920x0_80_0_0_839fdec640901258056727f8459a33df.jpg
İstanbul’da taksi sorunu çözülebilir mi?
Sputnik Türkiye
Ali Çağatay'la Seyir Hali'nde günün konu başlıkları şöyle:
Bitcoin düşüşe geçti: BTC kaç dolar? Bitcoin neden düşüyor?
Okan Buruk ile Jose Mourinho PFDK'ya sevk edildi
Restoranlar yeni sisteme geçti: İkramlı ve ikramsız menü
Araştırma Komisyonu, Grand Kartal Otel'i inceleyecek
Günün öne çıkan haber başlıkları
2024 sonu baz alındığında kentte 20 bin 311 adet taksi plakası bulunuyor. Araç başına iki sürücü hesaplandığında 40 binden fazla da taksi şoförü bulunuyor. Araç başına günde 36 yolculuk yapılıyor, ortalama taksimetre ücreti ise 240 TL seviyesinde.Raporda yer alan verilere göre, taksi probleminde ortaya çıkan en büyük sorun taşıt sayısının yetersiz olması. Resmi rakamlara göre kentte 15,7 milyon kişi yaşıyor yıllık turist sayısı ise 18 milyonun üzerine. Taksi sayısı 1990’lardan 2020’lere kadar ise hiç artış göstermeden 17 bin 395’te kaldı. Bu sürede kentin nüfusu iki kattan fazla artarken, turist sayısı ise yaklaşık 10 katına çıktı.“İstanbul Taksi Ekosisteminin Dönüşümü” başlıklı raporda, “Küresel ölçekte diğer ülkelerle kıyaslandığında İstanbul’da bin kişi başına 1,3 taksi düşüyor. Öte yandan Rezervasyonlu Bireysel Taşıma (RBT) sistemindeki araçlar da dahil edildiğinde bu oranlar New York’ta bin kişi başına 6,3, Londra’da 8,2, Singapur’da 16,2, Moskova’da 14,7 ve Paris’te 3,3 olarak hesaplanıyor. Türkiye’de kendi şoförleri yasaklanan Uber ve bir süredir kamuoyunda tartışmalara neden olan Martı Tag, RBT sistemine örnek olarak gösterilebilir” ifadeleri yer alıyor.Gazeteci Ali Çağatay, Radyo Sputnik’te yayınlanan Seyir Hali programında EY Türkiye tarafından yayımlanan “İstanbul Taksi Ekosisteminin Dönüşümü” başlıklı raporunu aktardı. EY Türkiye tarafından yayımlanan raporda İstanbul’un taksi sorunu ve geleceğe yönelik çözüm önerileri yer alıyor.“İstanbul Taksi Ekosisteminin Dönüşümü” başlıklı raporu aktaran Ali Çağatay, şunları söyledi:
istanbul
londra
paris
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Ali Çağatay
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e4/0a/07/1042986257_0:0:1066:1067_100x100_80_0_0_87e66615f13482f43481736bf7aee782.jpg
Ali Çağatay
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e4/0a/07/1042986257_0:0:1066:1067_100x100_80_0_0_87e66615f13482f43481736bf7aee782.jpg
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e9/02/1a/1093989987_178:0:710:399_1920x0_80_0_0_8c9f4c5c24199ccbf9cc877b52eaf729.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Ali Çağatay
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e4/0a/07/1042986257_0:0:1066:1067_100x100_80_0_0_87e66615f13482f43481736bf7aee782.jpg
аудио, türkiye, ali çağatay, istanbul, londra, paris, radyo sputnik, radyo, taksi
аудио, türkiye, ali çağatay, istanbul, londra, paris, radyo sputnik, radyo, taksi
İstanbul’da taksi sorunu çözülebilir mi?
07:06 26.02.2025 (güncellendi: 11:28 26.02.2025) Uluslararası danışmanlık şirketi Ernst & Young (EY) Türkiye, kentteki taksi ekosistemine ilişkin yaptığı çalışmanın sonuçlarını paylaştı. Rapordaki hesaplamalara göre, İstanbul’daki taksi hizmetinin piyasa büyüklüğü 47,8 milyar TL. Bu miktar Türkiye’deki 13 ilin ekonomisinden büyük olduğu görülüyor.
2024 sonu baz alındığında kentte 20 bin 311 adet taksi plakası bulunuyor. Araç başına iki sürücü hesaplandığında 40 binden fazla da taksi şoförü bulunuyor. Araç başına günde 36 yolculuk yapılıyor, ortalama taksimetre ücreti ise 240 TL seviyesinde.
Raporda yer alan verilere göre, taksi probleminde ortaya çıkan en büyük sorun taşıt sayısının yetersiz olması. Resmi rakamlara göre kentte 15,7 milyon kişi yaşıyor yıllık turist sayısı ise 18 milyonun üzerine. Taksi sayısı 1990’lardan 2020’lere kadar ise hiç artış göstermeden 17 bin 395’te kaldı. Bu sürede kentin nüfusu iki kattan fazla artarken, turist sayısı ise yaklaşık 10 katına çıktı.
“İstanbul Taksi Ekosisteminin Dönüşümü” başlıklı raporda, “Küresel ölçekte diğer ülkelerle kıyaslandığında İstanbul’da bin kişi başına 1,3 taksi düşüyor. Öte yandan Rezervasyonlu Bireysel Taşıma (RBT) sistemindeki araçlar da dahil edildiğinde bu oranlar New York’ta bin kişi başına 6,3, Londra’da 8,2, Singapur’da 16,2, Moskova’da 14,7 ve Paris’te 3,3 olarak hesaplanıyor. Türkiye’de kendi şoförleri yasaklanan Uber ve bir süredir kamuoyunda tartışmalara neden olan Martı Tag, RBT sistemine örnek olarak gösterilebilir” ifadeleri yer alıyor.
Gazeteci Ali Çağatay, Radyo Sputnik’te yayınlanan Seyir Hali programında EY Türkiye tarafından yayımlanan “İstanbul Taksi Ekosisteminin Dönüşümü” başlıklı raporunu aktardı. EY Türkiye tarafından yayımlanan raporda İstanbul’un taksi sorunu ve geleceğe yönelik çözüm önerileri yer alıyor.
“İstanbul Taksi Ekosisteminin Dönüşümü” başlıklı raporu aktaran Ali Çağatay, şunları söyledi:
İstanbul’un taksi sorununu çözmeye yönelik hazırlanan rapor, ilgili kuruluşlara sunuldu. Raporun gereği yerine getirilirse 2026 yılından önce Türkiye’nin özellikle de İstanbul’un taksi sorunu çözüme kavuşabilir. Rapor, radikal bir bakış açısı sunmuş. Raporda yer alan maddeler harfiyen yerine getirildiği takdirde taksi sorunu çözülecektir. Taksi şoförlerinin yüzde 95’inin gerçek anlamda iyi, etik değerlere bağlı çalışan, evine ekmek götürmek zorunda olduğunu biliyoruz. Fakat geri kalan kesim bütün elmaları çürütüyor. Rapora göre, 2035 yılına kadar 70 bin dijital taksi hedefi var. Karar alma ve harekete geçme süreçlerini hızlandırmak UKOME'ye kalıyor. UKOME'nin geçmişte yapısı değiştirilmeden önce belediye söz sahibiydi. Fakat artık İBB, CHP'ye geçince UKOME'nin yapısı değiştirildi. UKOME'nin bileşenlerinde çok çeşitlilik bulunuyor. Hazırlanan rapor özenle çalışılırsa İstanbul'da taksi sorunu çözülecek gibi gözüküyor. İstanbul, taksi konusunda Londra gibi Tokyo gibi olabilir.