00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
DÜNYA HABERİ
11:05
14 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
15 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
14:05
54 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
BÖLGENİN KALBİ
19:05
84 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:00
5 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
12:35
19 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HAFTA SONU HALLERI
13:05
115 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
6 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HABERLER
18:00
7 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye, 1920
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Drake ile The Weeknd'in sesleriyle üretilen yapay zeka şarkısı, yayın platformlarından kaldırıldı

© AP PhotoDrake, 2019 Billboard ödülleri
Drake, 2019 Billboard ödülleri - Sputnik Türkiye, 1920, 19.04.2023
Abone ol
Drake and the Weeknd'in sesleri kullanılarak yapay zeka tarafından üretilen bir şarkı, hafta sonu viral olduktan sonra Universal Music Group (UMG) tarafından platformlardan kaldırıldı.
Şirket, 'Heart on My Sleeve' adlı şarkıyı 'üretken yapay zeka ile oluşturulan içeriği ihlal ettiği' gerekçesiyle kınadı.
Parça ilk olarak Ghostwriter977 adlı bir kullanıcı tarafından TikTok'ta yayınlandı ve Ghostwriter sanatçı adı altında akış hizmetlerinde paylaşıldı.
İçerik 17 Nisanda öğleden sonra kaldırıldığında ise, söz konusu şarkı 600 bin Spotify dinlemesi, 15 milyon TikTok ve 275 bin YouTube görüntülemesine ulaşmıştı. UMG, Billboard dergisine yaptığı açıklamada, viral gönderilerin 'platformların, hizmetlerinin sanatçılara zarar verecek şekilde kullanılmasını önlemek için neden temel bir yasal ve etik sorumluluğa sahip olduğunu gösterdiğini' söyledi.
UMG, akış hizmetlerine ve sosyal medya sitelerine resmi yayından kaldırma talepleri gönderip göndermediğini açıklamayı ise reddetti.
Şirket ayrıca, açıklamasında şunları söyledi:
"Sanatçılarımızın müziğini kullanarak üretici yapay zeka eğitimi (bu, hem anlaşmalarımızın hem de telif hakkı yasasının ihlalini temsil eder), üretici yapay zeka ile oluşturulan ihlal edici içeriğin DSP'lerde [dijital hizmet sağlayıcılar] mevcudiyeti sorusunu akla getiriyor. Müzik ekosistemindeki tüm paydaşların tarihin hangi tarafında olmak istedikleri konusunda: sanatçıların, hayranların ve insan yaratıcı ifadesinin tarafında mı yoksa derin sahtekarlıkların, dolandırıcılığın tarafında mı?
Çözümün bir parçası olmaları gerektiğini kabul ettikleri için platform ortaklarımızın bu konulara katılımı bizi cesaretlendiriyor."
Financial Times'ın haberine göre ise UMG, geçen hafta yayın platformlarını yapay zeka şirketlerinin plak şirketlerinin şarkılarına erişmesini engellemeye çağırdı ve platformları uyardı:
“Kendimizin ve sanatçılarımızın haklarını korumak için adım atmaktan çekinmeyeceğiz.”
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала