00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
HABERLER
07:00
6 dk
SEYİR HALİ
Koç Holding 3 fabrikasını kapatıyor
07:06
114 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
09:00
1 dk
YERİ VE ZAMANI
Güçlü Özgan'la Yeri ve Zamanı
09:05
115 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:06
22 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:45
20 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
85 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
Serhat Ayan'la Haftanın Keyfi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÇALIŞMA HAYATIM
Melis Elmen'le Çalışma Hayatım
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye, 1920
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Yunanistan tren kazasının ses kayıtları: İstasyon müdürü makiniste kırmızı ışıkta geçmesini söylemiş

© AFP 2023 / SAKIS MITROLIDISYunanistan yurttaşları, Larisa kentinin kuzeyindeki Tempi bölgesinde yolcu treni ile yük treninin çarpıştığı kaza yerinde rayların üzerine kurbanların anısına çiçek bırakırken
Yunanistan yurttaşları, Larisa kentinin kuzeyindeki Tempi bölgesinde yolcu treni ile yük treninin çarpıştığı kaza yerinde rayların üzerine kurbanların anısına çiçek bırakırken - Sputnik Türkiye, 1920, 07.03.2023
Abone ol
Yunanistan tarihinin en feci tren kazası uzun yıllardır demiryollarına yatırım yapılmaması ve 2017 ekonomik krizinin özelleştirmelerini tartışmaya açtı. Kazanın ardından tutuklanarak pazar günü çıkarıldığı mahkemede taksirle adam öldürmekle suçlanan bölgedeki nöbetçi istasyon müdürünün ihmalini gösteren ses kayıtları da yayımlandı.
Ses kayıtlarında, 28 Şubat'ta Atina'dan Selanik'e çoğu öğrenci 350 kişi taşıyan yolcu treninin şeridine girdiği yük treniyle kafa kafaya çarpıştığı kaza öncesinde, Larisa'daki nöbetçi istasyon şefinin makinistlerden birine 'kırmızı ışıkta geçmesini söylediği' duyuluyor.
Yunanistan yasaları uyarınca adı açıklanmayan nöbetçi şef, verdiği ilk ifadelerde herhangi bir suçu olduğunu reddetti ve kazadan teknik hatayı sorumlu tuttu.
Ama ardından müfettişler, onun makas değiştiren mekanizmayı çalıştırmaması yüzünden yolcu treni ile yük treninin saatte 170 kilometreye varan hızla kafa kafaya çarpıştığı sonucuna ulaştı.

Hamallıktan şefliğe

Bunun üzerine kazada bazı kusurları olduğunu kabul eden nöbetçi şef, tutuklu olarak hapiste yargılanmayı bekliyor.
Yunan kamuoyu ise Larisa tren istasyonunda daha önce hamal olarak çalışan ve kısa bir eğitimden sonra nöbetçi istasyon şefliğine atanan kişinin bu görev için yeterli olup olmadığını sorguluyor.

Pencereden 100 metre uzağa fırlayanlar, yanıp kül olanlar

En az 57 kişinin öldüğü, onlarca kişinin yaralandığı kazadan sağ kurtulanlar, çarpışmanın şiddetinin çok sayıda yolcuyu trenin pencerelerinden fırlattığını söyledi. Kurtarma ekipleri, bazı cesetlerin kaza mahallinden 100 metreden uzak mesafede bulunduğunu belirterek bunu doğruladı. Çarpışma sonrası yangın çıkan vagonlardaki ısının 1300 dereceye kadar yükselmesi de bazı kurbanların kimliklerinin teşhis edilmesini zorlaştırdı. Dolayısıyla ölü sayısı kadar kayıp sayısından söz ediliyor.

İstifa ve özür silsilesi

Kazadan beri protestolar devam ederken, Ulaştırma Bakanı Kostas Karamanlis, 'haksız yere ölen insanların anısına duyulan saygının temel bir göstergesi olarak' istifa ettiğini açıkladı. Karamanlis, 'Yunanistan'da tren güvenliğini artırmak için elinden gelen her şeyi yaptığını, ancak uzun yıllardır sorunların birikmesinden ötürü demiryollarının 21. yüzyıla yakışmayan bir durumda kaldığını' savundu.
Yunanistan'da tren kazası: 5 Mart'ta Atina'da parlamento önünde toplanan binlerce kişi kurbanlar için saygı duruşunda bulunup siyah balonları havaya bırakırken - Sputnik Türkiye, 1920, 05.03.2023
DÜNYA
Miçotakis tren kazası için ulustan af diledi, Atina'da 'özelleştirmeci katiller' protesto edildi
Başbakan Kiriakos Miçotakis, "Başbakan olarak herkese, özellikle de kurbanların yakınlarına af dileme borçluyum" açıklamasını yayımladı. Miçotakis, "İnsan hatasının arkasına saklanamayız. Devletin yanlışlarını cesurca kabul ederek kurbanların ailelerinin yanında yer alması gerekiyor" dedi.
Pazar günü başkent Atina'da parlamento önünde toplanan polise göre 12 bin kişi, 'tam teşekküllü soruşturma, sorumluların hesap vermesi, özelleştirmelerin tersine çevrilmesi, kar amaçlı politikaların terk edilmesi' taleplerini sloganlarla dile getirdi: Utanın", "Katiller", "Kahrolsun katil hükümetler", "Özelleştirme öldürür", "Bu bir kaza değil, suç", "Siz kârlarınızı sayarken biz hayatını kaybedenleri sayıyoruz".
Yunanistan Başbakanı Kiriakos Miçotakis - Sputnik Türkiye, 1920, 06.03.2023
DÜNYA
Miçotakis, Yüksek Mahkeme'den tren kazasıyla ilgili yargı sürecini hızlandırmasını talep etti

Sendikalar: Talep ve uyarılarımız hep çöp sepetine atıldı

Tren makinistleri sendikası OSE, 3 hafta önce kazanın olduğu hattaki güvenlik zaafları konusunda yetkilileri ve şirketi uyardıklarını hatırlattı.
Demiryolu işçileri, kazanın yıllardır talep ettikleri güvenlik düzenlemeleri ve ekipman eksikliğinden kaynaklandığını söyleyerek greve gitti. Sendikaların grev açıklamasında "Tam zamanlı personel alımı, daha iyi eğitim ve hepsinden önemlisi güncel güvenlik sistemlerinin uygulanmasına yönelik uzun süredir devam eden taleplerimiz, ne yazık ki, hep çöp sepetine atıldı" denildi. Haftasonunda başlayan grev 48 saat daha uzatıldı.

Yarın için genel grev çağrısı

Ardından bugün Tüm İşçilerin Militan Cephesi'nden (PAME) öğrencilerin de desteklediği genel grev çağrısı geldi. "PAME, tüm sendikaları, federasyonları, bölgesel sendika merkezlerini, temel düzey sendikaları 8 Mart'ta greve katılmak için militan kararlar almaya çağırıyor" denilen açıklamada, şu vurgu yapıldı:
"Larisa'da olan ülkemizin trenlerini özelleştiren son birkaç yılın tüm hükümetlerinin damgasını taşıyan önceden hazırlanmış bir suçtur. Demiryollarını hizmet ve insan güvenliği bakımından çok büyük eksik noksanla bırakan hem şimdiki Yeni Demokrasi hükümeti hem de önceki tüm hükümetler sorumluluklarını yerine getirmediklerinden suçludur. Bir bakanın istifasıyla sorumlulukların süresi dolmaz. Sahte gözyaşları ve bildirilerin arkasına gizlenemezler."

AB'de modernizasyona en muhtaç demiryolları

Kazanın ardından Yunanistan'ın 2500 kilometrelik demiryolu ağının Avrupa Birliği (AB) içinde modernizasyona en çok ihtiyaç duyan sistem olduğu, demir yollarının modernizasyonu için yıllardır kamu yatırımı yapılmadığı ortaya çıktı. Yetkililer, Yunanistan'ın 2000 yılında bir gözetleme ve sinyalizasyon sistemi aldığını, ancak hala kurulmadığını itiraf etti.

AB'nin zoruyla özelleştirildi

2017 mali krizinde AB, Avrupa Merkez Bankası (ECB) ve Uluslararası Para Fonu'ndan (IMF) oluşan troykanın kurtarma paketinin şartlarını yerine getirmek zorunda kalan Yunanistan, kamusal demiryolu şirketlerini özelleştirerek İtalya merkezli Ferrovie dello Stato Italiane Group'a satmıştı.

Von der Leyen: Modernizasyona yardım edeceğiz

Dün AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen'den 'Miçotakis ile konuştuğu, AB'nin Yunanistan'ın demiryolu modernizasyonuna yardım edeceği, AB Komisyonu uzmanları ile AB Demiryolları Kurumu uzmanlarının Atina'ya gideceği' açıklaması geldi.

Paralar silahlanmaya gitti

Türkiye ile sürekli gerilim yaşayan Yunanistan'da orduya ayrılan bütçe de sorgulanıyor. Son 4 yılda silah satın alımına 14 milyar euro ayrılırken, her gün binlerce yolcunun seyahat ettiği Atina-Selanik hattının 100 kilometrelik bölümü dışında, kalan 400 kilometrelik bölümü nöbetçi istasyon şefleri tarafından yönlendiriliyor. Ayrıca ülkenin önemli bölümünde demiryolu ağı tek raydan oluşuyor.
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала