00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SEYİR HALİ BAYRAM ÖZEL
08:00
59 dk
ÖZEL HABER
09:06
39 dk
OKAN ASLAN'LA BAYRAM ÖZEL
10:00
58 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
11:04
8 dk
ÖZEL HABER
11:19
8 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
11:47
7 dk
YERİ VE ZAMANI BAYRAM ÖZEL
12:00
46 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
14:00
33 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
16:00
8 dk
SEYİR HALİ BAYRAM ÖZEL
17:00
65 dk
ÖZEL HABER
20:00
39 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
20:48
7 dk
ÖZEL HABER
21:18
8 dk
OKAN ASLAN'LA BAYRAM ÖZEL
22:00
58 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
23:00
38 dk
SESLİ HABER
08:18
2 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
08:42
7 dk
SEYİR HALİ BAYRAM ÖZEL
09:00
59 dk
ÖZEL HABER
10:07
8 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
11:00
38 dk
OKAN ASLAN'LA BAYRAM ÖZEL
12:00
58 dk
ÖZEL HABER
13:04
39 dk
YERİ VE ZAMANI BAYRAM ÖZEL
14:00
46 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
15:07
7 dk
SEYİR HALİ BAYRAM ÖZEL
17:00
65 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
18:24
7 dk
SESLİ HABER
Hande Yener öğrencilere verdiği sözü tuttu
18:41
1 dk
SESLİ HABER
ABD basını, Ukraynalı pilotları yerden yere vurdu
18:53
2 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
Türk müzik tarihine girmiş 'acayip şarkılar'
19:00
33 dk
SESLİ HABER
Türkiye’nin ilk ve tek nükleer enerji etkinliği Nükleer Santraller Fuarı başlıyor
19:38
2 dk
SESLİ HABER
İspanya futbolunda ilk: Hapis cezası verildi
19:51
2 dk
ÖZEL HABER
Türkiye’nin plaj haritası
20:00
39 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
Bir Yeşilçam efsanesi: Adile Naşit
20:45
7 dk
ÖZEL HABER
Türkiye’de engelli olmak
21:00
8 dk
SESLİ HABER
Alman silah üreticisinden flaş Ukrayna açıklaması
21:19
1 dk
ÖZEL HABER
Türkiye’de bir ev fiyatına tatil, peki dünyada ne kadar?
21:33
4 dk
SESLİ HABER
Mahkeme, HPV aşısının SGK tarafından karşılanması gerektiğine hükmetti
21:45
3 dk
SESLİ HABER
ABD, neo-nazilere silah yardımı yasağını kaldırdı
22:04
3 dk
ÖZEL HABER
Başıboş sokak köpekleri ile ilgili düzenleme için Meclis’te harekete geçildi
22:19
5 dk
ÖZEL HABER
Raylı sistemlerde artan kazalar ve nedenleri
22:35
4 dk
SESLİ HABER
Trump: Zayıf insanlarla geçinemiyorum. Putin güçlü o yüzden ilişkilerim iyi
22:51
1 dk
SESLİ HABER
Orban'dan AP seçimleri yorumu: Yavaşlatmayı başardı
23:05
2 dk
ÖZEL HABER
Öğretmene şiddeti önlemenin yolları neler?
23:17
5 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
YAŞAM
Türkiye ve dünyadan ilgi çekici yaşam haberleri, toplumsal olaylar, güncel araştırmalar, fotoğraf ve video galerileri.

TikTok fenomenlerinin hayatı belgesel oldu

© DHATikTok fenomenleri
TikTok fenomenleri
 - Sputnik Türkiye, 1920, 01.11.2022
Abone ol
TikTok, içerik üretmek isteyen ancak nereden başlayacağını bilmeyenlere ilham olmak için fenomen içerik üreticilerinin başarı hikayelerinin anlatıldığı bir belgesel hazırladı. ‘TikTok’tan Sonra’ isimli belgeselde 8 fenomenin değişimleri ele alındı. 4 ayda tamamlanan 80 dakikalık belgeselin lansmanı 27 Ekim’de İstanbul'da yapıldı.
Eğlence platformu TikTok, içerik üreticilerinin TikTok’tan sonra değişen hayatlarını konu alan bir belgesel projesine imza attı. Yapımcılığını Nays Agency'den Samet İnanır'ın, yönetmenliğini ise Mehdi Tanrıverdi'nin üstlendiği ‘TikToktan Sonra’ adlı belgesel, dikey formatta çekildi. Belgeselde CZN Burak adıyla bilinen Burak Özdemir, Nursema Altuntaş, Beyza Doğuç, Cemre Solmaz, Rana Türkyılmaz, Ümraniyespor Kulübü, Pelin Yar ve Berk Çiçekgil olmak üzere 8 içerik üreticisinin hikayeleri ele alındı. Projenin galası ise 27 Ekim’de Taksim Grand Pera -Cercle d'Orient'te yapıldı. Galaya içerik üreticileri ve TikTok partnerlerinin de aralarında bulunduğu 250’den fazla kişi katıldı.

‘Özgün içerik üretmenin ne kadar önemli olduğunun altını çiziyoruz’

TikTok plaftormunun Türkiye sözcüsü Emir Gelen, “Projenin amacı adından da anlaşılacağı üzere ‘TikTok’tan sonra’ yani TikTok’ta yer alan birbirinden değerli ve kıymetli içerik üreticilerinin TikTok’a nasıl dahil olduğu, Tiktok’tan önce neler yaptığı ve TikTok’un hayatlarında ne gibi bir değişikliğe vesile olduğunu gösteren belgesel tadında bir kısa film serisi diyebiliriz. Sürekli bazı sorular alıyoruz. O da şu; ‘Ben TikTok’ta nasıl daha fazla izleyiciye ulaşabilirim’, ya da içerik ‘Ürettiğimizde nelere dikkat etmeliyim’ gibi. İşte bu ‘TikTok’tan Sonra’ projesi ile biz hem çok merak edilen 8 içerik üreticimizin hayatını bir nebze mercek altına alıp onların nasıl bir süreçten geçtiğini gösteriyor hem de özgün içerik üretmenin Tiktok’ta ne kadar önemli olduğunun altını çiziyoruz. Bugün burada Nursema Altuntaş, Rana Türkyılmaz, bizim çok meşhur şefimiz olan Burak Özdemir namı diğer CZN Burak, Cemre Solmaz, Pelin Berk gibi birbirinden değerli ve renkli içerik üreticilerini ve TikTok camiasından seçkin arkadaşlarımızı ağırlıyoruz” dedi.

‘Hedefimiz kitlemizi stadyumlara çekmek’

Spor kulüpleriyle Z kuşağı arasında bir köprü kurma hayaliyle yola çıkan Ümraniyespor’un admini Yağız Aydın Aksar, TikTok’a başlamadan önce bilgisayar mühendisi olduğunu ve yazılım yaptığını belirterek TikTok’a başlama serüvenini ve değişim sürecini şu şekilde anlattı:
“Bir sezon önce TikTok ekibinin bizimle iletişime geçmesiyle başladı bu süreç. TikTok’u zaten takip ediyordum, kullanmaya başlamıştım. Daha sonra iletişim kuruldu mavi tikimizi aldık. Başkanımızla görüştük, bu konuyu ona açtım. Başkanımız da bunun olabileceğini genç kuşağı yakalayabileceğimizi söyledi ve böylece TikTok serüvenimiz başladı. Daha çok mizansal ağırlıklı zaman zaman bazı filmlerden alıntılar yaparak zaman zaman da kendimizin ürettiği orijinal içeriklerle özellikle Z Kuşağını yakalamaya çalışıyoruz. Hedefimizde Z kuşağını belirlememizin sebebi şuydu; Ümraniye Spor aslında çok eski, çok köklü bir spor fakat taraftar sayısı az. Daha önceki kuşaklardan taraftar yakalamamız pek mümkün olmuyor. Bunu yeni kuşakta, yeni nesilde yakalamak istedik. Z kuşağına ulaşmak onlara dokunmak istedik. Onların daha çok sevdikleri, samimiyetlerine güvendikleri paylaşımlar yaptık. Onlarla etkileşime geçtik, onlara cevap verdik ve onlardan yorum aldık. Halkın sevdiği, gençlerin, Z kuşağının sevdiği kişileri kendimizle özleştirerek, onlara Ümraniye Spor logoları koyduk bu şekilde Z kuşağını yakalamaya çalıştık. Hedefimiz TikTok’ta olabildiğince büyümek, TikTok kitlemizi stadyumlara çekmek onları hem fiziki olarak hem de sanal ortamda arkamızda hissetmek. Biz başlayalı 1 sene oldu. 1 sene içerisinde 500 bin takipçi yakaladık. Bu sanırım Fenerbahçe ve Galatasaray’dan sonra 3. spor kulübünün ulaştığı sayı. Beşiktaş’tan sanırım biraz daha fazla takipçimiz var.”
TikTok'tan önce Ümraniyespor'a olan ilginin az olduğunu söyleyen Aksar, “Paylaşımlarla insanları, özellikle gençleri kendimize çekerek son maçlarımızda geçen sezon full stadta oynadık. İnsanlar bize ilgi duydu ve fiziki olarak destek oldu. Biz, Z kuşağını yakaladığımızı düşünüyoruz bunu da inşallah devam ettireceğiz. Eğer Tiktok olmasaydı belki bu ilgi ve alakaya ulaşamayacaktık. TikTok’la her şey mümkün” dedi.

‘Yaşam koşullarım, çevrem, kendime bakış açım gibi birçok şeyim değişti’

Asıl mesleği hemşirelik olan ancak hayallerinin peşinden giderek içerik üreticisi olmayı seçen Cemre Solmaz, TikTok’a şans eseri başladığını söyledi:
“TikTok’a başlamaya beni iten şey öğrencilik zamanlarımdı yani denemek istedim ve çok güzel sonuçlar elde ettim diyebilirim. Aslında hemşireydim, onun okulunu okuyup mezun oldum. Üniversitede de diyaliz teknikerliği okuyordum. Hayatım bu süreç zarfında değişti. Aslında Tiktok’ta her şeyi üretiyorum diyebilirim. Belli bir içeriğe bağlı kalmıyorum. Makyaj da yapıyorum dans da ediyorum. Aklınıza ne geliyorsa. Hayatımda gerçekten çok büyük değişiklikler var. Yaşam koşullarım, çevrem, yaptığım etkinlikler kendime bakış açım gibi birçok şeyim değişti. Yeni, güzel insanlar olmak üzere bana çok güzel şeyler kattı. Onun yanı sıra birçok ülkeyi geziyorum ve çok severek kullandığım markalarla güzel iş birlikleri yapıyorum, bu imkanları sağladı. Oldukça keyifli ve mutluyum. Yani şöyle söyleyeyim; Ekonomik açıdan da beni olumlu anlamda çok güzel etkiledi. Hedefim hep daha ileriye gitmek. Daha iyisini yapabilmek.”
sosyal medya uygulamaları,  - Sputnik Türkiye, 1920, 22.08.2022
YAŞAM
Türkiye, en çok TikTok kullanıcısı olan dokuzuncu ülke
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала