00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
YERİ VE ZAMANI
Güçlü Özgan'la Yeri ve Zamanı
09:06
113 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:06
22 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:45
20 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
85 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
Serhat Ayan'la Haftanın Keyfi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÇALIŞMA HAYATIM
Melis Elmen'le Çalışma Hayatım
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
AKŞAM POSTASI
Türkiye ve dünya gündeminde öne çıkan konuların ele alındığı; politikacı, uzman ve gazetecilerin yorumlarıyla katkı sunduğu Atilla Güner'le Akşam Postası, hafta içi her akşam dinleyicilerle buluşuyor.

'Brezilya gemisi için 'tehlikesiz' deniliyorsa Aliağa’da söküm öncesi incelemeye izin verilsin'

'Brezilya gemisi için ‘tehlikesiz’ deniliyorsa Aliağa’da söküm öncesi incelemeye izin verilsin'
Abone ol
Brezilya donanmasına ait NAe Sao Paulo adlı içerisinde 900 ton asbest olduğu iddia edilen geminin sökümünün Aliağa’da yapılacak olması büyük itirazlara sebep oldu. Asbest Söküm Uzmanları Derneği Başkanı Ensari, Çevre Bakanlığı'nın Brezilya gemisi için ‘tehlikesiz’ diyorsa Aliağa’da söküm öncesi incelemeye izin vermesi gerektiğini söyledi.
Brezilya donanmasına ait NAe Sao Paulo adlı, içerisinde 900 ton asbest olduğu iddia edilen geminin sökümünün Aliağa’da yapılacak olması birçok kesim tarafından tepkiyle karşılandı.

Asbest Söküm Uzmanları Derneği Başkanı Mehmet Şeyhmuz Ensari, Radyo Sputnik’te Atilla Güner’le Akşam Postası’na konuştu.

Ensari, ‘’Brezilya’da sivil toplum kuruluşları ve gemi söküm platformları bu gemi için 900 ton asbest ve yüzlerce ton tehlikeli atık barındırıyor dediler. 900 ton asbest bir yıldır orada beklerken buharlaştı ve Çevre Bakanlığı’nın açıkladığı 9 tona mı indi? Aliağa’da sökülmesi toplu katliamdır, rant mı yoksa hayat mı tercihini maalesef ranttan yana kullanıyoruz’’ dedi.
İşte Asbest Söküm Uzmanları Derneği Başkanı Mehmet Şeyhmuz Ensari’nin söylediklerinden satırbaşları:

‘’Gelecek olan bu geminin aynısını Hindistan sökmedi, Fransa’ya iade etti ve yüksek mahkemesi ‘gemi sökülemez’ dedi. Geminin ikizindeki asbest yükü 760 ton. Brezilya’da uluslararası sivil toplum kuruluşları ve gemi söküm platformları bu gemi için '900 ton asbest ve yüzlerce ton tehlikeli atık barındırıyor' dediler. Asbest yok edilemeyen bir mineral ve tabiatta yok olmuyor ancak tehlikeli atıkları depolama tesislerinde gömerek bertaraf edilebilir. 900 ton asbest bir yıldır orada beklerken buharlaştı ve 9 tona mı indi? Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bu kadar eminse kamuoyunu da rahatlatmak istiyorsanız gemi gelince bağımsızlık uzmanlardan ve sivil toplum kuruluşlarını denetime acaba açarlar mı? Asbest doğada bulunan mineraldir, yüzeye yakındır o yüzden de çıkarılması kolay bir madendir. Isınmaya, aşınmaya, neme dayanıklıdır. Yalıtım özellikleri olan dolayısıyla da 3 günden fazla kullanma alanı bulmuştur kendisine. Asbest, gemi, inşaat, otomotiv gibi sanayilerde kullanılır. Gelecek olan bu gemi 1960’lı yıllarda inşa edildiği için o dönemlerde Avrupa’da asbest serbestti ve ciddi miktarda asbest kullanıldı. Bu gemilerde sadece asbest değil aynı zamanda radyoaktif maddelerin de olduğundan bahsediliyor.’’

'Bu toplu katliamdır'

‘’Bugünkü şartlarda, asbest nedeniyle işçilerin sağlığı açısından bu geminin Aliğa’da sökülmesi toplu katliamdır. Asbest’ten korunmanın tek yolu solumamaktır. Gemi sökümünde çalışacak işçilere o işe uygun donanımlı kıyafetler verebiliriz. O işçiler ölüme koşuyorlar. Asbestle ilgili çalışan işçilere her zaman tek tavsiyem var çalışmayın, ölürsünüz ama işçiler de çaresizlikten çalıştıklarını söylüyorlar. Gemiyi satın alan firma Brezilya’dan bir milyon 818 bin dolara aldı ve Türkiye’de bizde bir kampanya başlatalım, satın aldıkları parayı geri verelim bu gemiyi Aliağa’da sökmesinler. Avrupa’daki gemi sökümlerini gerçekleştiren ülkelerden neden 50 kat fazla söküyoruz çünkü AB nasıl katı atıkları Adana’ya yolluyorsa onlar da tehlikeli gemilerini Aliağa’ya gönderiyorlar. Aliağa, tehlikeli gemilerin sığınma limanı oluvermiş durumda. Rant mı yoksa hayat mı tercihini maalesef ranttan yana kullanıyoruz ama rantın faturası işçilerin ve bölge halkının sağlık riskleri ileride bizlere milyarlarca dolar sağlık faturası olarak karşımıza çıkacaktır. Şu an bir kazanıyoruz ama ileride bin kaybedeceğiz.‘’

Aliağa - Gemi Söküm Tesisi - Sputnik Türkiye, 1920, 17.07.2022
DÜNYA
Aliağa'da sökümüne izin verilen 'NAe Sao Paulo' gemisi Türk kara sularında tekrar denetlenecek
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала