Geçen yıl pandemi döneminin başlangıcından sonra ekonomi ciddi hasar görmüş olsa da belli alanlarda pandeminin pozitif etkileri de görüldü. Herkesin eve kapanmasıyla alışverişler online ortama kaydı ve özellikle ürünlerin eve gönderilmesini sağlayan lojistik şirketlerin kaderi değişti.
Bu dönemde, özellikle yeni doğan girişimlerin içinden lojistik sektörüne yönelik birçok yeni firma çıktı. Bu şirketlerin en hızlı büyüyenlerinden biri olan PackUpp CEO’su Semih Emre Özcan, lojistik sektöründe yaşananları ve şirketin büyüme planlarını Yeni Şeyler Rehberi’nde anlattı:
‘Pandemi bizi hızlı büyüttü’
- “Teslimat hizmeti sunduğumuz bir teknoloji şirketiyiz. Teslimatın tüm süreçlerinin teknolojik süreçlerini kendimiz gerçekleştiriyor son teknolojiyle dijitalleştiriyoruz.
- Üç teslimat biçimimiz var: Kuryeye karşılık gelen üç saatte teslimatlar yapıyoruz. İkinci teslimat biçimimiz aynı gün içide gerçekleştirdiğimiz yapı. Üçüncü tip ise sonraki gün teslimat bu da kargoya karşılık geliyor. Firmalar bizimle çalışınca bir sonraki gün teslim alıyor. Sahada motor minivan kamyonet gibi çok çeşitli teslimat araç tiplerimiz var.
- Pandeminin etkisi bizim üstümüzde çok büyük. 2019 başında PackUpp şirketini kurduk. Çok hızlı büyüdük. 2020 itibarıyla teslimat tarafında dijitalleşme ve dönüşüm yaşandı. Biz de buna öncülük ettik. Pandemi tabi ki çok büyük bir ivme sağladı. Hem gıda hem e-ticaret teslimatlarındaki rekor artış bizi büyüttü. Lojistik ve teknoloji şirketi olarak pandemide zorluk yaşayanların zorluklarını ortadan kaldırmaya çalışıyoruz.
‘Lojistik sektörünün alamet-i farikası teknoloji’
- Birlikte çalıştığımız şirketler bizim kadar hızlı hareket eden bir şirket olmasaydı ekonomiye katılamayacaklardı. Biz bu vizyoner firmalarla anlaşıp onların teslimat ihtiyaçlarına cevap verdik. Carrefour ve Decathlon gibi çok sayıda global firmayla çalışıyoruz. Onun haricinde lokal büyük markalar da var.
- Teslimat işinin alamet-i farikası teknoloji. Teslimat firmaları ABD ve Hindistan’dan paket programlar satın alır onların yapabileceği kadar hizmet verirler. Biz tüm teknolojiyi kendi içimizde ürettik. Sürücülerin optimizasyonu kendi yazılımımızla yönetiliyor. Bizim yazılımımız yaşayan bir organizma gibi her gün yeni şeyler ekleniyor. Böylece hem müşteri memnuniyeti artıyor hem de teslimat zamanları şaşmıyor.
- Şu an Türkiye’de hızla büyüyoruz. Ama bizim ana hedefimiz Avrupa ve Amerika. O yüzden global rakiplerimizi sürekli takip ediyoruz. Önümüzdeki senelerde buradaki teknolojiyi yurtdışına ithal edip daha çok kazanç elde etmeyi istiyoruz.
‘Yatırım büyümeyi hızlandırıyor’
- Yatırım almak çok stratejik bir karar. Yatırım sizi çok hızlı büyütüyor. Bu nedenle yatırımcılarınızı iyi seçmelisiniz. Geleceğe adım atmanız önünde engel olmamalı yatırımcı. Biz üç ayrı gruptan yatırımcı aldık. Şu anda 80 farklı yatırımcımız var. Dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri geleceği planlamak.
- Yatırım alırken finansallar tabi ki çok önemli. Ama geleceği de iyi planlamak lazım. Biz 2024 yılına kadar hangi değerleme ve hisse oranları olacağını planladık. PackUpp Türkiye’de doğru bir zamanda ortaya çıkmış bir şirket. O yüzden çok hızlı ilerliyoruz ama tek hedefimiz Türkiye değil. Biz Türkiye’de çok hızlı büyüyoruz ama gelişmiş ülkelere baktığımızda hacim olarak hala onlardan çok daha gerideyiz. 2022 yılında Avrupa’ya açılacak, 2023 yılında ABD’de yerimizi alacağız.
- Yurtdışında bizimle tanışmak isteyen şehirler ve ülkeler var. 10 milyar dolar değerlemeye kadar planlarımız şimdiden hazır.”