00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
00:14
39 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
07:00
36 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
09:00
49 dk
HABERLER
11:00
6 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
13:00
8 dk
HABERLER
14:00
6 dk
HABERLER
15:00
8 dk
HABERLER
16:00
8 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
16:12
36 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HABERLER
18:00
7 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
18:31
4 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
19:00
49 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
00:00
39 dk
SESLİ HABER
İngiltere’de ‘yamyamlık izlerine’ rastlandı: 4 bin yıllık kemikler dikkat çekti
02:10
3 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
02:22
4 dk
ÖZEL HABER
Elektrik çarpması hissi yaşayanlar için nedenleri ve çözüm yolları
02:33
7 dk
SESLİ HABER
Türk nüfusu yaşlanıyor: Yaşlı nüfusun oranında artış
02:43
3 dk
SESLİ HABER
Kiracılara 'tadilat masrafı' uyarısı: Evdeki demirbaşları boyayan kiracıların başı ev sahibi ile derde girebilir
02:50
5 dk
SESLİ HABER
Bedeniniz yeterince dinleniyor mu? Uzmanlar 6 saate karşı uyarıyor
03:00
2 dk
SESLİ HABER
IQAir Raporu açıklandı: Dünyanın en kirli havası hangi ülkelerde?
03:12
2 dk
SESLİ HABER
TKP'den Özgür Özel'e tepki: Türkiye'den 'renkli devrim' çıkaramazsınız
03:25
4 dk
ÖZEL HABER
Polisin sert müdahalesine maruz kalan RT kameramanı Radyo Sputnik’e konuştu: Suç duyurusunda bulunacağım
03:38
6 dk
ÖZEL HABER
Ekrem İmamoğlu için ‘Siirt modeli’ gündemde
03:52
4 dk
SESLİ HABER
Çin’in 32 milyar dolarlık dev pazarı: Evcil hayvan klonlama
04:00
2 dk
SESLİ HABER
Akciğer kanserini ilerleten yeni etmen bulundu: Şeker
04:11
2 dk
SESLİ HABER
Trump’ın başlattığı yeni küresel vergi dönemi: Çok uluslu şirketler etkilenecek
04:22
4 dk
SESLİ HABER
El yazısı dijital dünyanın neresinde?
04:34
1 dk
SESLİ HABER
Birçok sektörde üretim kapasiteleri boşa çıktı: Rekabet yoğun, pazarlar ise durgun
04:43
3 dk
SESLİ HABER
Milli sporcu Şahika Ercümen Baykal Gölü'ne buz altı dalış yaptı
04:55
1 dk
SESLİ HABER
Suç makinesi yine serbest
05:04
2 dk
SESLİ HABER
Rusya'da en fazla "Altın Vize"yi Türk vatandaşları aldı
05:10
2 dk
SESLİ HABER
Nazilerin Ukrayna’daki katliamlara ilişkin yeni belgeler ortaya çıktı.
05:17
1 dk
ÖZEL HABER
Svalbard Adası ve Spitsbergen Anlaşması
05:26
29 dk
BÖLGENİN KALBİ BAYRAM ÖZEL
Emperyalizm fonlamaları aracılığıyla neler yapıldı?
06:00
43 dk
YERİ VE ZAMANI BAYRAM ÖZEL
Şekerin dünü ve bugünü
07:00
51 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
Yapay zekâ ile bayramların kökenine yolculuk
08:00
39 dk
MÜZİĞİN EFSANELERİ
Neşenin ve hüznün ustası: Volkan Konak kimdir?
08:42
8 dk
TARİHTE BUGÜN
Eski Roma’dan günümüze şaka geleneği: 1 Nisan
08:54
2 dk
ANKARA FARKI BAYRAM ÖZEL
Edebiyatın iç dünyası: ‘Şiirin nöbetini tutuyoruz’
09:00
46 dk
GÜN ORTASI BAYRAM ÖZEL
Dünyanın dört bir yanından bayram kutlamaları ve renkli etkinlikler
10:00
48 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
SESLİ HABER
Dünya F-35’i tartışıyor: ‘ABD istemezse uçamaz’
11:10
5 dk
ÖZEL HABER
SGK Uzmanı Melis Elmen: Yeni doğum yapacak annelere destek yolda
11:20
3 dk
ÖZEL HABER
Silivri Cezaevi’nin tarihi: Kumpas davalarından İmamoğlu’na
11:27
7 dk
ÖZEL RÖPORTAJ
Kennedy belgelerinden İsrail çıktı
11:37
17 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
12:00
1 dk
SEYİR HALİ BAYRAM ÖZEL
Yatırım yoluyla oturma izni: En çok tercih edilen ülkeler hangileri?
12:09
42 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
13:00
1 dk
MÜZİĞİN EFSANELERİ
Neşenin ve hüznün ustası: Volkan Konak kimdir?
13:09
8 dk
ÖZEL HABER
Konuşan da binen de ölüyor: ABD'li uçak firmasının bilinmeyenleri
13:21
16 dk
ÖZEL HABER
Silivri sonrası gündemde: Müzeye dönüşen cezaevleri
13:41
6 dk
ÖZEL HABER
Uzman Diyetisyen anlattı: Ramazan sonrası doğru beslenme nasıl olmalı?
13:50
3 dk
TARİHTE BUGÜN
Eski Roma’dan günümüze şaka geleneği: 1 Nisan
13:57
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
14:00
1 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
Baharın müjdecisi: Maslenitsa Bayramı
14:09
36 dk
SESLİ HABER
"Rüşvetin belgesi olmaz" demeyin: 1800 yıl önceki belge
14:49
3 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
YERİ VE ZAMANI BAYRAM ÖZEL
Kahve ismi nereden geliyor?
15:05
52 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
SEYİR HALİ BAYRAM ÖZEL
Kas ve eklem ağrılarına yönelik fizik tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri
16:01
53 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:00
1 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
Serhat Ayan'la en güzel bayram şarkıları
17:06
49 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
GÜN ORTASI BAYRAM ÖZEL
Dünyanın dört bir yanından bayram kutlamaları ve renkli etkinlikler
18:11
48 dk
ÖZEL HABER
Binlerce yıldır yaşamın devam ettiği 10 şehir
19:04
5 dk
MÜZİĞİN EFSANELERİ
Neşenin ve hüznün ustası: Volkan Konak kimdir?
19:14
8 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
19:26
4 dk
ÖZEL HABER
Uzman Diyetisyen anlattı: Ramazan sonrası doğru beslenme nasıl olmalı?
19:33
3 dk
ÖZEL RÖPORTAJ
Kennedy belgelerinden İsrail çıktı
19:39
17 dk
ANKARA FARKI BAYRAM ÖZEL
Edebiyatın iç dünyası: ‘Şiirin nöbetini tutuyoruz’
20:01
46 dk
ÖZEL HABER
142 yıldır tamamlanamayan yapı: Sagrada Familia
21:00
7 dk
TARİHTE BUGÜN
Eski Roma’dan günümüze şaka geleneği: 1 Nisan
21:11
2 dk
ÖZEL HABER
Svalbard Adası ve Spitsbergen Anlaşması
21:18
29 dk
SESLİ HABER
Dünya F-35’i tartışıyor: ‘ABD istemezse uçamaz’
21:50
5 dk
SESLİ HABER
Dünyanın en tehlikeli hayvanları listesinde yer alıyorlar: Büyük Beşli
22:00
5 dk
ÖZEL HABER
Konuşan da binen de ölüyor: ABD'li uçak firmasının bilinmeyenleri
22:09
16 dk
ÖZEL HABER
Binlerce yıldır yaşamın devam ettiği 10 şehir
22:29
5 dk
SESLİ HABER
‘Hayalet çalışan’ sendromu: İş yerine aidiyeti neler düşürüyor?
22:39
7 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
Baharın müjdecisi: Maslenitsa Bayramı
23:00
36 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Para - hesap makinesi  - Sputnik Türkiye, 1920
EKONOMİ
Türkiye ve dünyadan ekonomi alanındaki güncel gelişmeler, para piyasalarındaki son durum. Kredi kuruluşları değerlendirmesi ve diğer tüm gelişmeler.

Bakan Karaismailoğlu: Kanal İstanbul'u inşa ederek İstanbul'umuzu her yönden güvence altına alacağız

© AAAdil Karaismailoğlu
Adil Karaismailoğlu - Sputnik Türkiye, 1920, 19.04.2021
Abone ol
Adil Karaismailoğlu, “Kanal İstanbul'u inşa ederek hem dünya ticaretindeki iddiamızı kuvvetlendireceğiz hem de dünya mirası İstanbul'umuzu ve İstanbulluları her yönden güvence altına alacağız” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu 7. Kesim Habibler-Hasdal şantiyesindeki incelemelerinin ardından açıklamalarda bulundu.

Adil Karaismailoğlu, "Kuzey Marmara Otoyolu'nun bugüne kadar 390 kilometresini tamamlayarak halkımızın hizmetine sunduk. 10 kilometre uzunluğundaki 7. kesimin Hasdal Kavşağı-Habibler Kavşağı arasındaki yapım çalışmalarında son aşamaya geldik" dedi.

Şu ana dek yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Karaismailoğlu, Türkiye'nin, 19 yıldır ulaştırma ve haberleşme yatırımlarına olağanüstü hız verdiğini söyledi.

Karaismailoğlu, bugün Türkiye'nin, salgın hastalık koşullarına ve dünyanın en büyük ekonomilerinin girdiği durağanlığa rağmen büyümesini devam ettiren bir ülke olmasının, bu akılcı, planlı ve kararlı yatırımların sonucu olduğunu vurguladı.

Ulaşım ve haberleşmede yapılan her yatırımın, Türkiye'nin ekonomisini canlandırdığını, büyümeyi sürdürülebilir kıldığını ve istihdam olanaklarını artırdığını belirten Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

"Her haneye refahın ulaşması, gençlerimizin gelecek kaygılarının giderilmesinde yaptığımız yatırımların önemi çok büyük. İşte bu yüzden insanımızın ve ülkemizin menfaatleri gereği, yeri geliyor devletimizin imkanlarıyla, yeri geliyor kamu-özel sektör iş birliği projeleriyle ülkemizin tüm eksiklerini yüksek nitelikli projelerle tamamlıyoruz. Nihai resimde ortaya çıkacak ulaştırma ekosistemi, dünyanın 10 büyük ekonomisinden biri olacak Türkiye'nin altyapısıdır. Kamu özel sektör yatırımlarımız, maalesef yersiz ve maksatlı eleştirilere maruz kalıyor. Türkiye, 'gelişmekte olan ülke olmak' konumundan 'gelişmiş ülke olmak' konumuna koşar adım ilerliyor. Bu süreç, daha çok yatırımı daha hızlı bir şekilde yapmayı ve önümüze çıkan hem coğrafi hem de konjonktürel fırsatları bir an önce değerlendirmeyi gerektiriyor."

Karaismailoğlu, Türkiye'nin de bu aşamada özel sektörün kabiliyetleri ve sermayesi dahil olmak üzere tüm imkanları seferber ettiğini belirterek, bugünün işinin yarına bırakılmaması gereken bir süreçten geçildiğini söyledi.

'Ölümlü trafik kaza haberlerini neredeyse unutturduk'

Adil Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

  • "Son 19 yıldaki ulaşım ve iletişim modlarına yaptığımız 1 trilyon 86 milyar liralık yatırımın neticesinde artık göğsümüzü gere gere 'Türkiye, hızlı, konforlu ve güvenli bir ulaşım ağına sahip olmuştur' diyebiliyoruz. Kara yolu yapımlarımızda diğer ulaşım modlarına erişimi ve entegrasyonu önceliğimiz olarak kabul ediyoruz. Önemli lojistik merkezlere, demir yollarına, havalimanlarına ve sınır kapılarına hızlı ve güvenli ulaşımı sağlıyoruz.
  • Kara yollarında can güvenliği uzun yıllar kanayan bir yaramızken, bu konuda da ciddi bir mesafe kaydettik. Kara yollarımızda seyreden araç sayısı son 13 yılda yüzde 80 oranında artarken, kazalarda hayatını kaybedenlerin sayısında yüzde 79 oranında azalma sağladık. Bu yatırımlarla her yıl binlerce can kurtarıyoruz. Ölümlü trafik kaza haberlerini neredeyse unutturduk. Bölünmüş yollarımızdaki hızımızı saatte 40 kilometreden 88 kilometreye çıkartırken, seyahat süresini yarı yarıya azalttık. Yollarımızın işletme performansının artırılmasıyla bugün zaman ve akaryakıttan yıllık 19 milyar liraya yakın tasarruf sağlıyoruz."

‘Marmara Bölgesi, dünya ticaretinin kalbinin attığı bir transit merkez haline gelecek’

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu'nun, Marmara Ringi'nin bileşeni olduğunu belirterek, Türkiye'nin sanayi ve ticaretinin büyük bir kısmının gerçekleştiği Marmara Bölgesi'nde Marmara Otoyol Ringi'nin tamamlanmasının, uluslararası lojistik hareketliliğin sağlanması açısından önemli olduğunu vurguladı.

Marmara Otoyol Ringi ile etkileşim halinde olan 9 il bulunduğuna işaret eden Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

"Bu illerimiz ülke nüfusunun yüzde 37'sini, ihracatın yüzde 75'ini, GSYH'nin yüzde 65'ini oluşturuyor. Diğer yandan dünyanın en önemli ticaret yollarından olan Orta Koridor, Marmara Bölgesi'nden geçerek İngiltere'den Çin'e bir kuşak yol oluşturmaktadır. Önümüzdeki yıllarda Marmara Bölgesi'nin dünyanın ekonomik açıdan büyüyen bu coğrafyasının kavşak noktası olacağı aşikardır. Bir başka deyişle, dünyanın en üretken ve en hızlı büyüyen coğrafyasının tam ortasında yer alan Marmara Bölgesi, dünya ticaretinin kalbinin attığı bir transit merkez haline gelecektir. Kuzey Marmara Otoyolu'nu tamamladık. 1915 Çanakkale Köprüsü'nü gelecek yıl açarak Marmara Ringi'ni tamamlayacağız. Elbette Marmara Bölgesi'nin gelecek resminde yer alan en stratejik ve katma değerli proje, yapımına kısa bir süre sonra başlayacağımız Kanal İstanbul olacaktır."

‘Karadeniz ticaret gölü haline gelecek’

Adil Karaismailoğlu, dünyada yük trafiği artarken, deniz yolu taşımacılığının da önemini artırarak koruduğunu söyledi.

Bugün tüm bölge ülkelerinin yüklerini Karadeniz'e indirip boğazlardan güneye ve Orta Koridor'a aktarma çabası içinde olduklarını, dahası Karadeniz ile Ege kıyılarında liman yatırımlarını hızlandırdıklarını aktaran Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

  • "Orta Koridor'un ve Kuzey Güney Koridoru'nun kesişiminde bulunan İstanbul, dünya ticaretinin odak şehri haline gelirken, boğazlardan geçen yük miktarının her yıl artacağı da açıkça görülmektedir. İstanbul Boğazı'ndan bugün 43 bin gemi geçiş yapmaktadır. Ayrıca, bunun çok üzerinde şehir içi boğaz trafiği de bununla birlikte devam etmektedir. Bu rakam dahi boğazın kaldırabileceğinin çok üzerindedir. Karadeniz, bir ticaret gölü haline gelirken, emniyetli geçiş kapasitesinin 25 bin olduğu boğazlarımızdan geçen gemi sayısı kaçınılmaz olarak artacaktır. İstanbul Boğazı'ndan geçen bu gemilerin hacimleri çok büyümüştür.
  • Boğazdan geçen gemilerin yüzde 20'sinin tehlikeli madde taşıdığı düşünüldüğünde, dünya kenti İstanbul kıyılarının giderek daha fazla riskle karşı karşıya kalacağını görüyoruz. Yani, tehlikenin boyutları çok daha büyüdü. Bundan böyle canımız da güvende değil, malımız da, çevremiz de... İşte bu yüzden Kanal İstanbul'u inşa ederek hem dünya ticaretindeki iddiamızı kuvvetlendireceğiz hem de dünya mirası İstanbul'umuzu ve İstanbulluları her yönden güvence altına alacağız."
‘6 kesimden oluşan Kuzey Marmara Otoyolu, toplam 8 milyar dolara mal oldu’

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, bağlantı yolları ile birlikte toplan 400 kilometre uzunluğunda olan Kuzey Marmara Otoyolu yapım çalışmalarını tamamladıklarını belirterek, 6 kesimden oluşan Kuzey Marmara Otoyolu'nun toplam 8 milyar dolara mal olduğunu bildirdi.

Bu maliyetin çok kısa sürede geri dönüşünü öngördüklerini aktaran Karaismailoğlu, devamla şunları kaydetti:

  • "Proje faydaları bakımından, zamandan, yakıttan, karbondioksit emisyonundan, yaptığımız tasarruf yıllık 2.5 milyar TL'yi aşmaktadır. Çevreye katkısı açısından bakarsak elde ettiğimiz karbondioksit emisyonundaki düşüş 16 bin ağaca bedeldir. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nu İstanbul'a kazandırarak son derece önemli bir iş başardık. Eğer bu yatırımlarımız olmasaydı İstanbul, güney hattında sıkışacak ve şehir yaşamı adeta kilitlenecek, seyahat süresi saatlerce uzayacaktı.
  • Kuzey Marmara Otoyolu'nun bugüne kadar 390 kilometresini tamamlayarak halkımızın hizmetine sunduk. 10 kilometre uzunluğundaki 7. kesimin Hasdal Kavşağı-Habipler Kavşağı arasındaki yapım çalışmalarında son aşamaya geldik. Habipler ile Hasdal kesiminin trafiğe açılmasıyla birlikte 400 kilometre uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamını hizmete almış olacağız. 10.26 kilometre uzunluğundaki 7. kesimin Kuzey Marmara Otoyolu'nun 1 kilometrelik Başakşehir Kavşağı ile Habibler Kavşağı arasındaki bağlantısını sağlamıştık. Önümüzdeki günlerde trafiğe açılacak kalan kısmın uzunluğu 9.16 kilometredir."
‘Hasdal Kavşağı ile Mahmutbey Batı Kavşağı arasında yeni bir ulaşım alternatifi oluşturacağız’

Adil Karaismailoğlu, güzergah hakkında bilgi verirken, TEM Otoyolu Hasdal Kavşağı'ndan ayrılarak Sultangazi Gazi Mahallesi'ni tünellerle geçerek Cebeci, Habibler'den sonra Başakşehir Kavşağı'ndan Kuzey Marmara Otoyolu'na ulaşılacağını bildirdi.

Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"1 adet 2x4 çift tüp tünel, 6 adet viyadük, 4 adet köprü, 1 adet üst geçit, 8 adet alt geçit, 14 adet menfez olmak üzere toplam 34 adet sanat yapısı bulunmaktadır. Proje bünyesinde 2 adet tünel işletme merkezi de yer almaktadır. Bu kesimin en önemli yapısı T03 Cebeci tüneli olup 4 şeritli olacak şekilde tasarlanmıştır. Aç-kapa yapıları dahil sol tüp 3 bin 815 metre, sağ tüp 4 bin 5 metre uzunluğundadır. Böylece bu tünel İstanbul'un en uzun ve 4 şeritle en geniş tüneli olacaktır. Ayrıca, proje bünyesinde 6 adet viyadüğün toplam uzunluğu da çift yönde 2 bin 75 metredir. Bu kesimi hizmete açarak Habibler Kavşağı ile Eski Edirne Asfaltı Caddesi'ne bağlanarak kuzeyde Arnavutköy, güneyde Sultangazi ve Gaziosmanpaşa'ya, Hasdal Kavşağı ile de Alibeyköy-Hasdal mevkinde mevcut 2'nci Çevreyolu'na (O-2) entegrasyon sağlayacağız. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yönünden 2'nci Çevreyolu'nu kullanarak gelen araçların, İstanbul'un yoğun yerleşim alanlarından olan Başakşehir, Kayaşehir, Arnavutköy'e ve Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi ile İkitelli OSB bölgesine olan ulaşımını kolaylaştıracağız. 2'nci Çevreyolu'nun en yüksek trafik hacmine sahip Hasdal Kavşağı ile Mahmutbey Batı Kavşağı arasında hızlı, konforlu ve güvenli yeni bir ulaşım alternatifi oluşturacağız. Özet olarak, 7'nci kesimin trafiğe açılmasıyla yüksek şehir içi trafik hacmine maruz kalan mevcut 2.Çevreyolu'na alternatif hızlı, güvenli ve konforlu yeni bir ulaşım koridoru ortaya çıkacaktır."

‘Trafikte beklemeden kaynaklanan akaryakıt ve zaman kayıpları engellenecek’

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, özellikle pik saatlerde oluşan uzun araç kuyruklarının önüne geçilerek trafikte beklemeden kaynaklanan akaryakıt ve zaman kayıplarının engelleneceğini söyledi.

Oluşacak yeni ulaşım aksına işaret eden Karaismailoğlu, "Bunun yanında, yakın bir zamanda yapım çalışmalarına başlanacak Kuzey Marmara Otoyolu Nakkaş-Başakşehir arası kesime de 7'nci kesim sayesinde doğrudan bağlantı sağlanarak 2.Çevreyolu ile Başakşehir, Kayaşehir, Ispartakule, Bahçeşehir, Hadımköy gibi yerleşimler ve bu civardaki sanayi bölgeleri arasında doğu-batı yönünde Mahmutbey gişelerde oluşan trafiği ortadan kaldıracak yeni bir ulaşım aksı oluşturulmuş olacak" dedi.

Karaismailoğlu, Türkiye'nin içinden geçtiği bu tarihi dönemeçte yarınları kurmak için ulaştırma ve haberleşme yatırımlarının itici gücünden yararlanacaklarını, şehirleri birbiriyle ve dünyayla bağlayarak ekonomiyi ateşleyeceklerini söyledi.

Karaismailoğlu, uzakları yakın eden projelerle Türkiye'nin, dünyanın en kolay eriştiği ülkelerden biri haline gelirken, artan ihracat ve talebin körüklediği yeni üretim yatırımları sayesinde milli gelirin artacağını, istihdamın sorun olmaktan çıkacağını belirtti:

"Gençlerimiz, dünyadaki akranlarıyla aynı sosyal ve ekonomik olanaklara sahip olacak. Böylelikle Türkiye; sarsılmaz ekonomisi, gelişen sanayisi, yerli ve milli üretim olanaklarıyla her manada bağımsızlığını ilelebet koruyacaktır. Bizim Türkiye tasavvurumuz budur. Bizim için vatan-millet sevgisinin tarifi budur."
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала