00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
DÜNYA HABERİ
11:05
14 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
15 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
Serhat Ayan'la Haftanın Keyfi
14:05
54 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÇALIŞMA HAYATIM
Melis Elmen'le Çalışma Hayatım
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
İstanbul - Boğaz - Martı - tekne - köprü - Sputnik Türkiye
TÜRKİYE
Türkiye'de yaşanan önemli gelişmeler, son dakika haberleri ve güncel tartışmalar

OECD Eğitim Direktörü Schleicher: Türkiye öğretmenlere daha çok imkan sunmalı

09092019-AP.mp3
Abone ol
Atilla Güner’le Akşam Postası 4.5 yıl aradan sonra RS FM’e geri döndü. Gündeme dair her tür konunun objektif bakış açısıyla değerlendirildiği programın ilk yayınında yeni eğitim ve öğretim yılı masaya yatırıldı.

Okul - öğrenci  - Sputnik Türkiye
PISA direktöründen Türkiye değerlendirmesi: Yoksul çocuğun şansı kısıtlı, sınav baskısı çok, iyi okul sayısı az
OECD’nin (Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü) her yıl üye ülkelerde yaptığı sözel ve sayısal yetenek sınavı PISA’da Türk öğrenciler yıllardan beri hep son sıralarda yer alıyor. Akşam Postası Editörü Uğur Koçbaş OECD Eğitim Direktörü Andreas Schleicher ile konuştu. Hem bu performans düşüklüğünün nedenlerini sordu hem de Schleicher’den Türk eğitim sisteminin geleceğine ilişkin görüş aldı.

PISA'DA NEDEN BAŞARIMIZ DÜŞÜK?

Schleicher’e göre PISA’daki başarısızlığın sebebi ezbere dayanan eğitim: "Türk öğrenciler tamamen sınavlar için çalışmaya konsantre olmuş durumdalar. Ezbere bilgileri tekrarlamaktan öteye gidemiyorlar. Bu da önlerine bir problem geldiğinde onu çözme yeteneklerini kısıtlıyor. PISA bu beceriye büyük önem veren bir sınav."

PISA Eğitim Direktörü Andreas Schleicher - Sputnik Türkiye
PISA Eğitim Direktörü: Türk öğrencilerin karmaşık sorunlar karşısında çözme becerilerinin olmadığını görüyoruz
Alman eğitim uzmanı, Türkiye’nin eğitim sistemine çağ atlatmak için mutlaka öğretmenler konusunda daha fazla adım atması gerektiğini söyledi. Türkiye’nin 2023 Eğitim Hedefleri’ni öven Schleicher, “2023 vizyonu geleceğe bakan ve heyecanlandıran bir vizyon. Daha çok problem çözmeye odaklı, proje odaklı bir bakış açısı. Eğitimi daha geniş kapsamlı hale getirecek bir adım. Ancak eğitim kalitesi hiçbir zaman eğitmenlerin kalitesinin üzerine çıkamıyor. İşte bu yüzden Türkiye’nin öğretmenliği hem maddi anlamda hem de entelektüel olarak daha cazip hale getirmesi şart. Türkiye öğretmenlerine harika ve dinamik bir kariyer imkânı sunmalı. Aynı zamanda başarılı öğrencilerin başarılı öğretmenlerle bir araya gelmesi, okullar arası etkileşimlerin de artırılması gerekiyor” dedi.

SONUÇLAR İNTERNETTE

208 PISA sınavı sonuçları 3 Aralık 2019’da yayınlanacak. Türk öğrencilere ilişkin son veriler 2015 yılına ait. Bu verilere Milli Eğitim Bakanlığı’nın PISA’ya ilişkin sayfasından erişmek mümkün. 

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала