00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
DÜNYA HABERİ
11:05
14 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
15 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
14:05
54 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÇALIŞMA HAYATIM
Melis Elmen'le Çalışma Hayatım
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
ÖZEL HABER
Sayıştay raporlarında kara delik: İlçe belediyelerinin beşte dördü yok
20:35
6 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Para - hesap makinesi  - Sputnik Türkiye
EKONOMİ
Türkiye ve dünyadan ekonomi alanındaki güncel gelişmeler, para piyasalarındaki son durum. Kredi kuruluşları değerlendirmesi ve diğer tüm gelişmeler.

Türkiye'de online alışverişe ne kadar para harcandığı belli oldu

© AAİnternet, alışiveriş, e-ticaret
İnternet, alışiveriş, e-ticaret - Sputnik Türkiye
Abone ol
Türkiye’nin artan dolar kuru ve yükselen enflasyonla mücadele ettiği 2018’de e-ticaret pazarı yüzde 42’lik bir büyümeye imza attı. Geçen yıl online alışverişe 59.9 milyar TL harcanırken, en hızlı büyüyen alan ise uçak biletlerinin sırtladığı tatil ve seyahat oldu.

Habertürk'te yer alan habere göre Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD),Türkiye’nin e-ticaret pazarına ilişkin son rakamları açıkladı. Derneğin yayınladığı yıllık “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü” raporuna göre, Türkiye’de e-ticaret sektörü 2018 yılında, yüzde 42 büyüme ile 59.9 milyar liralık hacme ulaştı.

Alibaba kurucusu Jack Ma - Sputnik Türkiye
Alibaba kurucusu Ma: Ticaret savaşı bu dünyadaki en aptalca şey, kimse serbest ticareti durduramaz
Pazar, döviz kurlarındaki yükselişle birlikte perakende fiyatlar ve dolayısıyla enflasyondaki artışın damga vurduğu 2018’de dolar bazında da yüzde 7’lik bir büyümeyle 12.4 milyar dolara çıktı.

TÜBİSAD tarafından Deloitte Türkiye ile birlikte hazırlanan rapora göre 2018’de e-ticaret pazarında en hızlı büyüyen kategori yüzde 54’lük artışla 22.9 milyar TL’lik hacme ulaşan ve uçak bileti satışlarının sürüklediği “tatil-seyahat” oldu.

KUR YÜKSELDİ, TATİL SEYAHAT BÜYÜDÜ

Rapordan öne çıkan şöyle:

- Tüketici ürünlerinde görülen fiyat artışı ve kur etkisiyle bu yıl sepet büyüklükleri geçmiş yıllara göre daha fazla arttı.

- Türkiye’ye artan yabancı turist trafiği, havayolu ve konaklama şirketlerinin online trafik rakamlarını pozitif etkiledi. Trafiğe ek olarak, yükselen kur etkisiyle  tatil seyahat kategorisi hızlı büyüdü.

- Dayanıklı tüketim ürünlerinde yaşanan talep düşmesine  paralel olarak elektronik kategorisi geçmişe göre daha düşük performans gösterdi.

Online satış şirketi Amazon - Sputnik Türkiye
Amazon tekrar zirvede: E-ticaret devinin değeri 797 milyar dolar
- Türkiye’de geçtiğimiz yıl toplam perakende sektörü düşük bir büyüme performansı sergilerken; sektör içerisinde e-ticaret kanalının hızlı büyümesi nedeniyle e-ticaretin payı hızlı bir şekilde artıp yüzde 53 seviyesine geldi.

- Tatil-seyahat dışındaki diğer alt kategorilere bakıldığında yıllık bazda “Sadece online perakende” yüzde 41 büyümeyle 20.8 milyar TL’ye, “Çok kanallı online perakende” yüzde 30 büyümeyle 10.7 milyar TL’ye ve “Online bahis” yüzde 26’lık büyümeyle 5.5 milyar TL’ye ulaştı.

HARCAMALARIN 20’DE BİRİ ‘ONLINE’DAN

- Çok kanallı online perakende kategorisinde ise en yüksek büyüme yüzde 52 artışla 2.6 milyar TL’lik hacme ulaşan “giyim ve ayakkabı”dan geldi.

- Türkiye’de 2018’de e-ticaretin toplam perakende içindeki payı yüzde 4.1’den yüzde 5.3’e çıktı (diğer bir ifadeyle Türkiye’de geçen yıl yapılan perakende harcamaların yaklaşık 20’de biri online kanallardan geçti). Ancak bu oran geçen yıl gelişmekte olan ülkelerde yüzde 5.9’a, gelişmiş ülkelerde ise ortalama yüzde 11.1’e ulaştı.

- Toplam perakende pazarında online işlemlerin oranı Çin’de ise yüzde 23.7’ye yükseldi. Diğer bir deyişle Çin’de geçen yıl perakende alışverişlerin dörtte biri online kanallardan yapıldı.

‘HALA ORTALAMANIN ALTINDAYIZ’

Alibaba’nın kurucusu ve sahibi Jack Ma - Sputnik Türkiye
Alibaba kurucusu Jack Ma: Nakitsiz bir toplum istiyorum
TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı  Kübra Erman Karaca, e-ticaret sektörünün Türkiye ekonomisi için zorlu geçen bir yılda hızlı büyümesini sürdürdüğüne dikkat çekerken; Deloitte Türkiye Direktörü Alper Günaydın ise 2018’de büyük alışveriş sitelerinin yüksek performansına değinerek, “Geçtiğimiz 5 yılda ilk 10 sitenin  pazar payı yüzde 40 seviyesinden yüzde 53’e yükseldi” dedi.

Raporun sonuçlarını değerlendiren TÜBİSAD e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş ise “Türkiye’de son 5 yıla baktığımızda, 2014 - 2018 yılları arasında e-ticaret sektörünün ortalama yıllık büyüme hızı ise yüzde 33 oldu. Sektörümüzden gelen olumlu verilere karşılık e-ticaretin toplam perakende pazarına oranı ise yüzde 5.3 ile gelişmekte olan ülkelerin ortalamasının altında kalıyor. Teknolojik yeniliklerle son derece dinamik olan e-ticaret sektörünün, ülkemizde mobil internetin ve mobil uygulamaların gelişimiyle, ilerleyen yıllarda daha yüksek paylar alacağını düşünüyoruz” diye konuştu.

Burak Ertaş, Türkiye e-ticaret pazarında 2019 yılında ise TL bazında yüzde 40 ile yüzde 50 arasında bir büyüme beklediklerinin altını çizdi.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала