Cengiz Semercioğlu, "Netflix'in abonesi kaç gişeyi ne kadar etkiledi?" başlığıyla yayımlanan yazısında Organize İşler 2: Sazan Sarmalı filminin Netflix'e satılışına giden sürece dair kulis yazdı.
Semercioğlu şöyle devam etti:
"Bir kulis bilgisi aktarayım size…
Netflix yönetimi, Organize İşler Sazan Sarmalı'nı daha vizyona girmeden önce, Amsterdam'daki özel bir gösterimde izlemiş.
Ve filme bayılmışlar, çekim tekniğine, hikayesine, karakterlerine… "Türkiye'de bu kalitede filmler çekildiğini bütün dünyaya göstermeliyiz" demişler.
Hatta vizyonla aynı anda Netflix'te gösterilmesi için büyük baskı oluşturmuşlar…
Masada "aynı anda, ilk hafta sonunda, ikinci hafta sonunda, dördüncü hafta sonunda göstermek" gibi seçenekler varmış.
Açıkçası BKM tarafı dördüncü hafta sonrasında Netflix'e verme eğilimindeymiş, ancak baskıya iki hafta dayanabilmişler. Netflix'in Türkiye'deki abone sayısının 170-200 bin arasında olduğu tahmin ediliyor…
İşte bu rakamı 2019'da çok daha yukarılara çekmek için atılmış bir adım bu.
Yurtdışında yaşayan Türkler de doğal hedef kitlesi durumunda.
Sadece sinemada değil, diziden ortaklıklara, film yapımına kadar Netflix'in bu tür agresif adımlarını sık göreceğiz.
Bu arada ilginç bir not daha:
Netflix'te gösterime girmesinin Organize İşler'in hafta sonu gişesine etkisi yüzde 5 oranında olmuş…
Normal seyrinde olması gerekenden sadece yüzde 5 kayıpla kapamış hafta sonunu film.
Tabii insanlar duydukça bu hafta oran yükselebilir…"