00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:00
5 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
12:35
19 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HAFTA SONU HALLERI
13:05
115 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
6 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HABERLER
18:00
7 dk
HABERLER
11:00
6 dk
HABERLER
12:00
6 dk
TARİHTE BUGÜN
12:11
3 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
12:29
19 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HAFTA SONU HALLERI
13:06
114 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
GÜNDEM DIŞI
Serhat Sarısözen'le Gündem Dışı
16:01
59 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:00
1 dk
GÜNDEM DIŞI
Serhat Sarısözen'le Gündem Dışı
17:01
59 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
ÖZEL HABER
Sayıştay raporlarında kara delik: İlçe belediyelerinin beşte dördü yok
19:00
6 dk
TARİHTE BUGÜN
Yeni nesil sizlerin eseri olacaktır
20:30
3 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0

Çorlu'daki hattın danışmanı ve kazanın bilirkişisinden Ankara kazası yorumu: Türkiye'deki demiryolu hatlarının yüzde 80'inde sinyalizasyon yok

13122018 - BideBunuDinle
Abone ol
RS FM'de yayınlanan Yavuz Oğhan'dan Bidebunudinle programına konuk olan Prof. Mustafa Karaşahin, sinyalizasyon eksikliği nedeniyle Ankara'da 9 kişinin ölümüyle sonuçlanan tren kazasını değerlendirdi. Karaşahin, "Türkiye'deki demiryolu hatlarının yüzde 80'inde sinyalizasyon yok" dedi.

Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren, Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz istasyonunda yol kontrolü yapan kılavuz banliyö treniyle çarpıştı. Kaza sonucu iki vagon devrilerek, üst geçide çarptı. Kazada 3'ü makinist 9 kişi öldü, 2'si ağır 47 kişi yaralandı. Kazayla ilgili kusuru bulunduğu gerekçesiyle TCDD personeli 3 kişi gözaltına alındı.

RS FM'de yayınlanan Yavuz Oğhan'dan Bidebunudinle programına konuk olan Türk Mimar ve Mühendisleri Odası (TMMOB)'na bağlı Makina Mühendisleri Odası (MMO) Başkanı Yunus Yener, Çorlu'daki tren kazasının yaşandığı hattın danışmanı ve kazaya ilişkin soruşturmanın bilirkişisi Prof. Mustafa Karaşahin ve gazeteci Mustafa Hoş, Ankara'daki tren kazanı değerlendirdi.

Ankara'da yüksek hızlı tren üst geçide çarptı - Sputnik Türkiye
Ankara'da hızlı tren kazası: 9 kişi hayatını kaybetti, 47 yaralı
'RİSK ANALİZLERİ YAPILMADAN DEVREYE SOKULUNCA…'

MMO Başkanı Yener, "Mühendislik mesleğinin gereği yapılmadan, teknik çalışmalara gereken özen gösterilmeden, risk analizleri yapılmadan bir takım çalışmalar hemen devreye sokulunca sorunlar oluyor" diyerek sözlerine başladı.

'UYARILAR YAPILMIŞTI'

24 Haziran seçimleri öncesinde hattın açıldığına vurgu yapan Yener, "12 Nisan'da seçim öncesinde açılan hızlı trenin de kullandığı hatta sıkıntılar var. Uyarılar da önceden yapılmıştı" derken, kazanın makinistlerin telsiz veya telefonla haberleşemediğini ifade etti. Yener, hatta sinyalizasyonun olmamasına vurgu yaptı.

Ankara tren kazası - Sputnik Türkiye
BTS Başkanı Bektaş: Tren hattında sinyal sistemi yoktu
'OTOMASYONLA KONTROL EDİLİR'

Sinyalizasyonun olması halinde kazanın yaşanmayacağını ifade eden Yener, "Özellikle hızlı tren hatlarında iş tamamen otomasyon sistemiyle kontrol edilir. Otomatik frenleme sistemleri gibi tamamlayıcı unsurlar da vardır. Merkezi bir yazılım vardır. Belli kontrol noktaları vardır. Hat bilgisi sürekli yenilenir. Sincan'dan Konya'ya ve Sincan-Eskişehir hattımızda bu sinyalizasyon sistemi var. Kazanın hattında sistem olsaydı aynı hatta bu trenler verilmeyecekti ya da hızlı trenin kalkması 3-5 dakika geciktirilecekti" dedi.

'TELEFON VEYA TELSİZLE HABERLEŞME ANCAK ACİL DURUMLARDA KULLANILMALI'

MMO Başkanı Yener, telefon ve telsizle haberleşmenin ancak acil durumlarda birkaç saatliğine kullanılabileceğini belirtirken, Yüksek Hızlı Tren'deki özelleştirmenin ardından çalışan sayısının azıltıldığını ve işten çıkarılanların çoğunluğunun teknik personel olduğunu sözlerine ekledi.

Ankara'da tren kazası - Sputnik Türkiye
Hızlı tren kazasının meydana geldiği Ankara’dan görüntüler
'İLETİŞİM EKSİKLİĞİ YA DA İHMAL'

2004'te Pamukova'da, 2018'in Temmuz ayında Çorlu'da yaşanan tren kazalarında bilirkişi olarak görev yapan, aynı zamanda Çorlu'daki kazanın yaşandığı hattın inşa aşamasında danışmanlığını yapan Prof. Mustafa Karaşahin ise Ankara'daki kazayla ilgili değerlendirmesine, "Aslında 2 trenin aynı hatta olmaması gerekiyor. Problem iletişim eksikliği veya ihmal" diyerek başladı.

'TÜRKİYE'DEKİ HATLARIN YÜZDE 80'İNDE SİNYALİZASYON YOK'

"Trafik kontrol merkezi 2 trenin aynı hatta olduğunu görüyor. Bir makas tanzimi yapılması gerekiyor ama yapılmadığı anlaşılıyor" ifadeleriyle sözlerine devam eden Prof. Karaşahin, Türkiye'deki demiryolu hatlarının yalnızca yüzde 20'sinde sinyalizasyon olduğunu söyledi. Karaşahin "Hatların yüzde 80'inde sinyalizasyon yok" dedi.

Ankara - tren kazası - Sputnik Türkiye
Rus uzman, Ankara’daki tren kazasının olası nedenlerini açıkladı
'SİNYALİZASYON KAZALARI KESİNLİKLE ÖNLER'

Prof. Karaşahin, sinyalizasyon sisteminin kurulumunun uzun soluklu bir iş olduğunu ve çalıştırıldığında kazaları kesin olarak önleyeceğini de söyledi.

'HER ELEŞTİRİ DÜŞMANDAN GELİYOR GİBİ DÜŞÜNÜLÜYOR'

Çorlu'da 24 kişini yaşamını yitirdiği tren kazasındaki ihmaller zincirini ortaya çıkaran gazeteci Mustafa Hoş ise, Ankara'daki tren kazasına ilişkin şunları söyledi:

"Bu tip insan hayatıyla ilgili şeyleri siyasi bir arenaya çevirdiler. Gelen her eleştiri sanki düşmandan geliyor gibi düşünülüyor. Söylenenler dikkate alınsaydı insanlar hayatını kaybetmeyecekti. Dünyanın en güvenli ulaşım aracını en güvensiz hale getirdiler. Bu büyük bir başarı."

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала