00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
DÜNYA HABERİ
11:05
14 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
15 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
14:05
54 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
BÖLGENİN KALBİ
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Dolce&Gabbana kurucuları, özür videosu yayınladı: Dünyadaki bütün Çinlilerden af diliyoruz

© AFP 2023 / Alberto PizzoliDomenico Dolce ve Stefano Gabbana
Domenico Dolce ve Stefano Gabbana - Sputnik Türkiye
Abone ol
İtalyan moda evi Dolce&Gabbana tarafından hazırlanan reklam filmi Çin'de büyük tepkiyle karşılandı. Yapılan eleştiriler üzerine ise şirket kurucuları Domenico Dolce and Stefano Gabbana, hazırladıkları bir videoyla özür diledi ve "Çinlilerden af diliyoruz" dedi.

Dolce&Gabbana - Sputnik Türkiye
YAŞAM
Dolce&Gabbana'nın Çin reklamı tepki çekti: Irkçı, aptalca ve cinsiyetçi
Dolce&Gabbana, Çin'e özel hazırladığı reklamda çubukla pizza yemeye çalışan bir Çinli kadına yer vererek Çinlilerin tepkisini çekmişti.

Hazırlanan reklam filmi, "aleni oryantalizm", "aptalca ve kültürel açıdan duyarsız", "ırkçı", "tepeden bakmacı, nahoş ve cinsiyetçi" gibi ifadelerle eleştirilmişti.

Gelen çok sayıda eleştirinin ardından, şirket kurucuları Domenico Dolce and Stefano Gabbana, bir video çekerek Çinlilerden özür diledi. Videonun sonunda ise, kurucular özürlerini Çince dilinde de tekrarladılar.

'BU MESAJI ÇOK CİDDİYE ALIYORUZ'

Çince başlıkla şirketin resmi Weibo hesabında paylaşılan bir buçuk dakikalık videoda, Stefano Gabbana'nın hesabının hacklendiği söylendi ve "Dünyadaki bütün Çinlilerden özür diliyoruz, bu özrü ve mesajı çok ciddiye alıyoruz. Af diliyoruz" ifadeleri kullanıldı.

Dolce&Gabbana tarafından yayınlanan reklamın ardından, Çinli sosyal medya kullanıcıları Dolce&Gabbana'ya tepki göstererek boykot çağrısı başlattı.

Aralarında oyuncu Zhang Ziyi'nin de bulunduğu bazı mankenler de Dolce&Gabbana'nın defilesinden çekildiklerini açıklamıştı ve markanın Şanghay'da yapılması planlanan defilesi de iptal edilmişti.

Çin'de Apple Store - Sputnik Türkiye
Çin'de Apple lansmanına tepki: Hong Kong ve Tayvan'ı Çin ile eşit göremezsiniz
Ayrıca, Dolce&Gabbana markasına ait ürünler de Çin'de internet satış sitelerinden engellenmeye başlamıştı.

'BİNLERCE YILDIR ÇİNLİLERİN DUYGULARINI TAŞIYOR'

Öte yandan, Dolce&Gabbana'nın yemek çubuğu üzerinden hazırladığı tepki çeken videoya, Çin hükümetiyle yakınlığıyla bilinen Global Times'tan cevap verildi.

Global Times tarafından yayınlanan videoda, "Bir çift yemek çubuğu, binlerce yıldır Çinlilerin duygularını taşıyor" ifadeleri kullanıldı.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала