Philip Morris, 2 milyon sterlin harcayacağı kampanyayla bu yolda önemli bir adım attığını iddia etti.
AYNI ZAMANDA ELEKTRONİK SİGARA DEVİ OLDU
'Birleşik Krallık Kanser Araştırma' (Cancer Research UK) isimli hayır kurumu ise tütün devinin, kendi sigaraya alternatif ürünlerinin kullanımını teşvikten başka amacı olmadığını söyledi.
These 2 Things Saved Philip Morris International https://t.co/6aqonG5Tk1
— Private Capital LLC (@PriCapLLC) 22 Ekim 2018
Philip Morris'in IQOS ısınan-yanmayan sigara olarak tanımladığı cihazı ürettiğini, Nicocig, Vivid, Mesh gibi e-sigara markalarının da sahibi olduğunu hatırlatan kurum, İngiltere dışında ise sigara içilmesini hala reklamlarla teşvik ettiğine dikkat çekerek "Bu insanı afallatan bir ikiyüzlülük" tepkisini gösterdi.
Philip Morris spends £2m encouraging smokers to quit https://t.co/f1kF8O3Q1t pic.twitter.com/JjNTXbp2ol
— Food Tweets (@TweetsFood) 22 Ekim 2018
Birleşik Krallık Kanser Araştırma'nın tütün politikası sorumlusu George Butterworth, "Philip Morris'in insanlara sigarayı bırakmaları için yardım etmesinin en iyi yolu, sigara üretmeyi durdurmasıdır" dedi.
Sigara içmenin kanserin önlenebilir nedenlerinin başında geldiğinin altını çizdi.
'Sigara İçme ve Sağlığa Dair Eylem' (Ash) isimli hayır kurumu da tütün devinin "Çakmağımı tut" başlıklı kampanyayla İngiltere'nin sigara reklamına yönelik yasaklarını atlatmaya çalıştığını belirtti.
Ash Genel Müdürü Deborah Arnott, Philip Morris'in yasal olan her yerde Marlboro markasının küresel çapta reklamını yapmaya devam ettiğini vurgulayarak şöyle devam etti:
"Ama artık bunu İngiltere'de yapmaya devam edemediğinden, kopmaz şekilde Marlboro ile bağlantılı şirket adının reklamını böyle yapıyor."