İYİ Parti, 4 Haziran'da arama motoru Google'a bazı reklamlar verdi. Buna göre arama motorunda 'AKP' kelimesi aratıldığında ilk seçenek olarak, “Artık daha İyi’si var” ifadelerinin yer aldığı tanıtım başlığı çıkıyor. Partinin verdiği reklamlar sadece siyasi içerikli değil. Örneğin 'Rüya tabiri' aramasını yapan internet kullanıcılarının karşısına 'Kabuslar mı görüyorsun' başlığıyla İYİ Parti’nin tanıtımının yer aldığı link çıkıyor.
Partinin reklam verdiği diğer kelimeler şöyle:
- İbrahim Tatlıses: 'Doğalgaz mı bağlatacaksınız? İyi Parti'yi bekleyin'
- Boş oda: '1150 odalı kelepir saray'
- Gençler: 'Hükümetin unuttuğu yaş aralığı. Artık yalnız değilsiniz'
- İktidarsızlık: 'İktidar sorununa kesin çözüm'
- Ücretsiz VPN: 'Boşuna para vermeyin'
- Özgürlük: 'Aradığın Sonuç Bulunamadı — 25 Haziran'da Tekrar Deneyin'
- MHP: 'Artık daha İyi'si var' | İyi Parti
🇹🇷 opposition @iyiparti runs ads on Google search for "vacant rooms", promises to open Pres Erdoğan's $615m palace to public service.
— efe kerem sözeri (@efekerem) June 5, 2018
On "VPN" search, it says, “Don’t waste money. For internet freedom, wait till we come to power.”
On ruling AKP/MHP, "Here is a better option." pic.twitter.com/2j8BcYZbTU
İYİ Parti'nin kurucuları arasında geçmişte Google'da çalışmış bir kişi bulunuyor: Taylan Yıldız. "Meral Abla'nın liyakata önem verdiğini gördüm, geldim" diyen Yıldız, şu an partinin Genel Başkanı Meral Akşener'in danışmanlığı görevini yürütüyor. Yıldız hakkında İYİ Parti'nin sitesinde özetle şu bilgi yer alıyor:
"Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü'nden mezundur. Yıldız, yüksek lisansını ABD’de Massachusetts Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde yapmıştır. 2003’te Stanford Üniversitesi’ndeki işletme doktorası pazarlama programına tam burslu olarak girdi. Dünyada yılda en fazla iki kişinin kabul edildiği Stanford Üniversitesi’nde doktora yapan Taylan Yıldız Google tarafından gelen teklifi kabul etti. Google’da reklam veren müşterilerin harcamalarını analiz eden Yıldız reklam veren şirketlerin CEO ve CMO mertebesinde yılda 10 ile 15 milyar dolarlık reklam bütçesi yöneten yöneticilere danışmanlık yapmıştır."