Köprünün demiryolu hattı için gerçekleştirilen yapım çalışmalarında boğazın dibine üç tipten toplam 6 bin 694 kazık çakıldı. Meyilli olarak ve dikey konumda sabitlenen kazıklar, deniz suyundan betonarme çekirdek sayesinde korunuyor. Borunun üst bölmesinde, içi hidro betonla doldurulmuş demir karkas yapıldı.
Bu arada demiryollarının profiliyle ilgili şartnamelerin daha katı olduğu için köprünün demiryolu hattı, sabitleneceği seviyeye daha yavaş yükseltiliyor. Demiryolu kısmının ayaklarının daha masif olmaları nedeniyle temeline 2 bin 788 kazık çakıldı. Otoyol kısmının temelindeyse kazık sayısı 2 bin 576.
Köprünün yapım çalışmaları, Mayıs 2015'te başladı. Proje, daha önce birbirine sadece feribot seferleriyle bağlanan Rusya ve Kırım arasındaki ulaşımı kolaylaştırmayı hedefliyor.
Kerç Boğazı'nda yer alan köprü, 19 kilometrelik uzunluğuyla Avrupa'nın en uzun köprüsü olma özelliğini taşıyor. Köprünün inşaat çalışmaları, iş takviminden 6 ay önce tamamlandı. Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, 15 Mayıs’ta köprünün açılışını gerçekleştirdi. İlk trenlerinse önümüzdeki yıl köprüden geçmeye başlaması bekleniyor.