Avustralya Taşıma Güvenliği Bürosu uzmanları, kayıp Malezya uçağı MH370'in pilot tarafından kasıtlı olarak düşürüldüğü iddiasına karşı çıktı.
ATSB'nin arama çalışmalarını yöneten ve kurumun Teknolojiden Sorumlu Başkanı Peter Foley, başkent Canberra'daki basın toplantısında "Kendimden emin bir şekilde, en küçük kanıtı dahi tarafsız olarak ele aldığımızı söyleyebilirim. Uçakla ilgili bize bilgi veren birçok veri var. Uçağın kontrolündeki birinin yakıtı bitirip zorunlu iniş yapma seçeneği varken havada süzülmesi için mantıklı bir sebebi yok. Uçak muhtemelen kontrolsüz bir şekilde alçalıyordu" dedi.
Foley, pilotun mürettebat ve yolcuların bayılması için kabin basıncını azalttığı iddialarını da reddetti. Foley, böyle bir durum olması halinde 53 yaşındaki pilot Zaharia Ahmed Şah'ın da bir saat boyunca alçak basınçla başarılı bir şekilde mücadele etmiş olması gerekeceğini söyledi.
Kanadalı hava kazaları uzmanı Larry Cance, Avustralya'da yayınlanan ‘60 Minutes Australia' programında uçağın pilot tarafından kasıtlı olarak düşürüldüğünü belirtmiş ve "Pilot hem kendini hem de uçaktaki diğer herkesi kasıtlı olarak öldürüyordu" demişti. Vance, pilotun kabin basıncını düşürmeden önce de oksijen maskesi taktığını iddia etmişti.
Malezya Hava Yolları'na ait MH370 sefer sayılı yolcu uçağı, 8 Mart 2014'te Kuala Lumpur-Pekin seferini yaparken 227 yolcu ve 12 mürettebatıyla ortadan kaybolmuştu. Uçağın düşüş nedenleriyle ilgili sayısız iddia ortaya atıldı. Avustralyalı amatör kaza araştırmacısı Peter McMahon da Google Maps'de bulduğu görüntülerle uçağın 'üzerinde kurşun izleriyle birlikte' uydu görüntülerine takıldığını ileri sürmüştü.
The New Straits Times gazetesinin aktardığına göre, Malezya Başbakanı Mahathir Mohamad da, hükümetin ABD'li Ocean Infinity şirketi ile uçağın araştırma operasyonundaki sözleşmesini iptal edebileceğini söyledi.
Mohamad "Detayları bilmek istiyoruz. Eğer bunun gereği olmadığına karar verirsek sözleşmemizi yenileriz" dedi.